Nieuw SEO-onderzoek te boek: duurzaam scoren Google in kaart gebracht
Amsterdam, 20110125 -- Hoewel Google de komende jaren mogelijk door de EU gesommeerd wordt haar zoekmachine algoritmen bloot te leggen, weten we sinds deze week opeens al een stuk meer. Het ebook onder de naam "SEO voor Webprofessionals" onthult zes jaar onderzoekservaring van SEO onderzoeker Ir. A. Sadon uit Amsterdam. Een helder boek over de wijze waarop Google haar gratis zoekresultaten ordent, en bedrijven tegelijkertijd helpt misstappen te voorkomen, was hard nodig en is sinds deze week op de markt. Het is te bestellen via http://www.seoguru.nl/seo-boek.html.
Er schuilen gevaren in zoekmachine-optimalisatie. De mails zijn bekend waarin bedrijven worden aangespoord om, meestal voor een stevig bedrag, een link te kopen om daarmee "een nr. 1 positie in Google" te verwerven. Opportunistische oplossingen blijken tegenwoordig echter niet meer mogelijk. SEO is steeds meer een wetenschappelijke discipline aan het worden, getuige het feit dat SEO ook op hogescholen en universiteiten langzaam maar zeker begint door te dringen.
Het boek is in de eerste plaats geschreven voor webontwikkelaars, d.w.z. voor hen die websites bouwen of onderhouden voor het eigen bedrijf danwel voor derden. Webontwikkelaars hebben nog geen methode in handen om zoekmachine vriendelijke websites af te leveren, terwijl de markt daar wel steeds harder om roept. Tegelijkertijd profileren webontwikkelaars zich wel al massaal op dit gebied, terwijl veelal onduidelijk is wat -en hoe gefundeerd- hun benadering van SEO is. Dit boek zal daar verandering in gaan brengen. In de tweede plaats is dit boek geschreven voor hen die hun professionele kennis van SEO op een hoger plan willen brengen, zoals opleiders en marketeers.
Alle aspecten die op de één of andere manier voor SEO van belang zijn of lijken, worden gedetailleerd behandeld. De allerlaatste ontwikkelingen, zoals de invloed van social media (Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube) op SEO, zijn er ook in uitgewerkt. Alle informatie is opgehangen aan een 7-stappen methode voor de ontwikkeling van zoekmachine-vriendelijke websites. Deze methode heeft Sadon gaandeweg de jaren van zijn SEO-adviezen en SEO-trainingen ontwikkeld, om de enorme hoeveelheid informatie op dit gebied zo toegankelijk mogelijk te maken. Het boek is tegelijkertijd een naslagwerk geworden met bijna honderd hyperlinks naar bronnen met meer (achtergrond)informatie.
Sadon: "Ik meen dat bedrijven met dit boek nu iets in handen krijgen waardoor misstappen worden voorkomen en de mogelijkheden van Google optimaal worden benut."
Het boek kan worden besteld op: http://www.seoguru.nl/seo-boek.html
Sadon is eigenaar van SEOguru, kenniscentrum op het gebied van zoekmachine optimalisatie en zoekmachine marketing. SEOguru bestaat sinds 2004 en is gevestigd in Amsterdam. Sadon heeft inmiddels honderden bedrijven getraind en begeleid in SEO. De SEOguru website scoort op het gebied van SEO en zoekmachine optimalisatie al jaren hoog in Google.
ISBN nummer: 9789081289627
SEOguru