Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)
PERSBERICHT
Rover laat RET service in de Servicewinkel verbeteren
De RET zal niet langer klanten in de Servicewinkel wegsturen wanneer
het te druk wordt. Deze toezegging doet RET nadat Rover-Rotterdam van
de vervoerder eiste dat iedere klant in de winkel netjes geholpen
wordt. De RET zal niet langer voortijdig de deuren van de winkel
sluiten en verruimt de openingstijden op de drukke maandag.
Door bezuinigingen heeft de RET de openingstijden van Servicewinkel
teruggedrongen, dit kan leiden tot drukte. Als "oplossing" stuurde de
RET klanten het laatste half uur voor sluitingstijd naar huis wanneer
het te druk werd. Ook op de website van het vervoersbedrijf werd
aangekondigd dat de Servicewinkel bij grote drukte eerder zou sluiten.
De Rotterdamse afdeling van Rover vindt het onaanvaardbaar om op deze
manier met klanten om te gaan. "Deze werkwijze staat haaks op het
begrip service", schrijft Rover aan de RET, "wij eisen dan ook dat met
onmiddellijke ingang wordt geregeld dat alle klanten die zich vóór de
officiële sluitingstijd bij servicepunt of servicewinkel melden,
geholpen worden".
De RET heeft Rover toegezegd voortaan alle klanten te helpen die zich
binnen openingstijden in de Servicewinkel melden. De vervoerder heeft
de mededeling dat de winkel bij drukte eerder sluit, van de website
verwijderd. Op de drukke maandag worden de openingstijden van het
servicepunt verruimd tot 18:00 uur.
Pagina geplaatst: 24 januari 2011