RTL Group

'The voice of Holland' meest succesvolle talentenjacht RTL 4

Nog nooit was een talentenjacht van RTL 4 zo succesvol als 'The voice of Holland'. Met de bijna 3,74 miljoen kijkers bij de finale, kwam het gemiddeld aantal kijkers per aflevering uit op 2,73 miljoen. Bij 'Idols
1' en 'Idols 2' lag dit aantal nog op respectievelijk 2,31 miljoen en
2,50 miljoen. Het zenderaandeel in de doelgroep van familiezender RTL 4, Boodschappers 20 - 49 jaar, lag gisteravond bij de resultshow op maar liefst 66,6 procent.
In de GfK Top 100 van deze week staan maar liefst 17 tracks van 'The voice of Holland'-kandidaten. Zes daarvan zijn afkomstig van de winnaar van het RTL 4-programma, Ben Saunders. Hij scoorde al drie nummer
1-hits voordat het programma echt was afgelopen. Twee daarvan, 'If You Don't Know Me By Now' en 'Kill For A Broken Heart', werden zelfs goud (meer dan 10.000 keer gedownload).
Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 4: "'The voice of Holland' ging van een familieshow naar een fenomeen. Het werd meer dan tv. Vanuit de hele wereld trok het succes hier belangstelling. Het is een nieuw merk dat RTL 4 durfde te introduceren en waar wij en vele kijkers veel plezier aan hebben beleefd en nog zullen beleven."
---