Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT-

De 100 beste horecaondernemers aanwezig bij finale in de 'Grootste kroeg van Nederland'

Het Wapen van Ooststellingwerf uit Oosterwolde wint Gouden Fust en wordt bekroond tot Gouden Horecazaak 2010

Rotterdam, 23 januari 2011 - Het Wapen van Oostellingwerf uit Oosterwolde heeft vandaag het Gouden Fust gewonnen en mag zich daardoor een jaar lang Gouden Horecazaak van 2010 noemen. De jury beloonde eigenaar Gerrie Latumalea om zijn uitmuntende gastheerschap en de kwaliteit van het versgetapte bier. De 100 beste horecaondernemers van Nederland streden het afgelopen jaar om de prijs voor de Gouden Horecazaak 2010 en kwamen vandaag samen voor de spectaculaire landelijke finale. De horecaondernemers kwamen bij elkaar in de 'Grootste kroeg van Nederland' dat vanavond ook het decor is van De Vrienden van Amstel LIVE! 2011. Aan het einde van de spannende finale werden de drie winnaars gehuldigd door De 3JS. Het Zilveren en Bronzen Fust werden gewonnen door Café-restaurant de Graaf van Horne uit Horn en Café Tjeukemeer uit Oosterzee.

De 100 beste horecaondernemers van Nederland werden vandaag in het zonnetje gezet tijdens een bijzondere finale op een zeer toepasselijke locatie. Zo is het Rotterdamse Ahoy - het toneel van Vrienden van Amstel LIVE! 2011 - omgetoverd tot de 'Grootste kroeg van Nederland'. Hier werden de finalisten ontvangen door Meestertapper Franck Evers en Xander de Buisonjé, de gastheer van De Vrienden van Amstel LIVE! 2011. Na de bekendmaking van de Top10 werd de spanning opgebouwd en bekend gemaakt wie de drie beste horecazaken van Nederland zijn. En wie kunnen dat beter dan de 3JS, het succesvolle trio uit Volendam dat tijdens het concert zal optreden? Na de uitreiking van het Bronzen, Zilveren en Gouden Fust kunnen alle 100 finalisten zich volledig ontladen bij De Vrienden van Amstel LIVE! 2011, waar zij als VIP-gasten getuigen van zijn.

Eigenaar Gerrie Latumalea van Het Wapen van Ooststellingwerf is ontzettend trots op de eretitel: "We werken dagelijks heel hard met ons team om onze gasten de beste service te bieden. We waren in de voorronden al uitgeroepen tot beste kroeg van onze regio. Dat we nu de landelijke finale ook nog eens winnen is natuurlijk helemaal fantastisch."

Het Goed Getapt programma
"Het blijkt dat goed getapt bier, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier, fris, wijn, koffie & thee en gedistilleerd zich uitbetaalt in tevreden gasten die vaker terugkomen. Dat komt de omzet van deelnemers aan het Goed Getapt programma enorm ten goede, gemiddeld tot wel vijf procent meer", vertelt Wouter Fijnaut, Directeur Horeca Heineken Nederland. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. Het Gouden, Zilveren en Bronzen Fust werden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken bezoeken. Ondernemers werden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling.

Tastbare resultaten
In de afgelopen vijf jaar heeft het Goed Getapt programma van Heineken zijn bestaansrecht bewezen. Er zijn maarliefst 35.000 trainingen gegeven en de verrichtingen van de deelnemers zijn beoordeeld tijdens ruim 30.000 Mystery Visits.


- EINDE PERSBERICHT -

NOOT AAN DE REDACTIE,

Ingezonden persbericht