Ingezonden persbericht


Eerder beginnen met Engelse teksten loont

Hoewel tekst verklaren het belangrijkste examenonderdeel is, beginnen veel scholen pas in de bovenbouw met het trainen van tekstbegrip Engels. Muiswerk Educatief gelooft dat een vroege start op dit gebied het examencijfer positief beïnvloedt en ontwikkelde Interactive Comprehensive Reading 1. Dit digitale tekstbegripprogramma bereidt leerlingen al in de eerste jaren van de middelbare school voor op het belangrijkste examenonderdeel: de teksten.

De 1700 opgaven van de module behandelen onderwerpen als difficult words, context clues, sequencing, fact or opinion en titles. Elke oefening begint met een of meer duidelijke gesproken uitlegschermen en ook tijdens het trainen ontvangt de leerling continu feedback. De onderwerpen van de 270 teksten die in het programma zijn verwerkt, liggen dicht bij huis, hebben een eenvoudige woordkeus, een eenvoudige structuur en een beperkte lengte. Dit is belangrijk voor leerlingen die beginnen met het leren van een nieuwe taal. Verder bevat het programma 3 diagnostische toetsen, die exact uitvinden welke oefeningen de leerling nodig heeft; er wordt dus verantwoord gedifferentieerd.

Comprehensive Reading 1 is bedoeld voor leerlingen in de brugklas van vmbo gl en tl, havo en vwo, voor leerlingen in de hogere klassen van vmbo bb en kbl, en voor het mbo (niveau 1 en eerste klassen van de hogere niveaus). Op basisscholen die relatief veel aandacht aan Engels besteden, kan het programma al in groep 7 en 8 worden ingezet. Meer informatie vindt u op de pagina www.muiswerk.nl/comprehensivereading1. Nog dit schooljaar verschijnt ook Comprehensive Reading 2 voor de hogere klassen.

----------




Ingezonden persbericht