Ingezonden persbericht



---


PERSBERICHT

Horst, 11 januari 2010

Kinderworkshop spruitjes

Op vrijdag 21 januari a.s. vindt in Venlo een spruitenworkshop plaats voor kinderen van Mytylschool Ulingshof. Twee teams strijden onder begeleiding van een professionele kok om het meest verrassende, gekke of lekkerste recept.

Kinderen en Green Balls of Fire
Deze workshop is onderdeel van de promotiecampagne Green Balls of Fire en heeft als doel kinderen op een speelse manier te laten ervaren dat spruitjes echt wel lekker zijn door hen zelf met deze gezonde groente aan de slag te laten gaan. Twee teams verwerken hun eigen ideeën in diverse gerechten welke uiteindelijk als 'spruitjestapas' aan klasgenoten worden aangeboden. Wie wint welke prijs?

Gefopt tijdens de aftrap
De aftrap voor kinderen en spruitjes is in deze campagne gedaan door de verkregen publiciteit in het NOS Jeugdjournaal en de vier jonge, stoere strijders van 'spruitjesgeneraal' Hanna Verboom' tijdens de opening van het seizoen. Deze stunt zorgde voor nog meer publiciteit doordat RTL4 een schoolklas fopte in Editie NL door hen eerst te vragen wat ze van spruitjes vonden ("Vies!") en hen daarna ravioli te laten proeven waarin spruitjes verwerkt waren. Deze werd als heerlijk bestempeld. Tv-kok Pierre Windt fopte vorig jaar een groep kinderen met een spruitjesburger, welke heerlijk werd bevonden en waarvan ze dachten dat er geen spruitjes in zaten. Deze zat juist boordevol!

In deze workshop zal foppen niet meer mogelijk zijn aangezien de kinderen zelf aan de slag gaan en dus precies weten welke ingrediënten verwerkt gaan worden.

Aanmelden
De pers is welkom van 12:30 tot 15:30 uur. Alle gerechten worden bereid door kinderen en gedurende de middag 'gekeurd' door klasgenoten die de winnaars zullen bepalen. In verband met schoolvoorschriften wordt de pers vriendelijk verzocht zich aan te melden bij de afdeling PR-zaken: Hans Ploum, 077-3553855 Adres: Mytylschool Ulingshof
Ulingshofweg 26
5915 PM Venlo

Green Balls of Fire is de promotiecampagne voor Nederlandse spruitjes uitgewerkt door Aceera in opdracht van LTO Vollegrondsgroente.net. De campagne is gericht op een jong publiek om dit lekkere, gezonde product onder de aandacht te brengen.

** Einde bericht **