Connexxion


Connexxion en SternPixel starten proef met Connexxion TV

Connexxion Openbaar Vervoer en SternPixel (onderdeel van Stern Groep N.V), specialist op het gebied van e-marketing en narrowcasting, zijn in Alkmaar een proef gestart met Connexxion TV.

In de proefperiode worden 20 bussen technisch aangepast. Connexxion TV brengt op dit scherm aanvullende reisinformatie, zoals o.a. bij het naderen van een treinstation actuele vertrektijden van de treinen, omleidingsinformatie, actueel openbaar vervoernieuws, maar ook actuele nieuwsberichten, weerberichten, commercials en entertainment. Via kijkonderzoek onder de reizigers wordt de programmering afgestemd op de interesses. Mocht de proef slagen dan wordt het aantal bussen waarin Connexxion TV wordt uitgezonden, in meerdere stappen uitgebreid.

In de eerste fase zal alleen de techniek worden uitgetest. In de tweede fase wordt lokale informatie toegevoegd. Doordat de bus beschikt over GPS kan het systeem bepalen waar de bus zich op dat moment bevindt. Hierdoor kan Connexxion TV specifieke, op de locatie rondom de bus toegesneden, informatie uitzenden. Deze informatie kan betrekking hebben op evenementen en manifestaties. Ook kunnen lokale ondernemers via Connexxion TV hun producten en diensten aanbieden.

"Uit eerder gehouden onderzoek en reacties op gehouden prijsvraagacties voorzien wij met Connexxion TV in een belangrijke klantwens", aldus Marco Rine, commercieel directeur Connexxion.