Connexxion
Connexxion en SternPixel starten proef met Connexxion TV
Connexxion Openbaar Vervoer en SternPixel (onderdeel van Stern Groep
N.V), specialist op het gebied van e-marketing en narrowcasting, zijn
in Alkmaar een proef gestart met Connexxion TV.
In de proefperiode worden 20 bussen technisch aangepast. Connexxion TV
brengt op dit scherm aanvullende reisinformatie, zoals o.a. bij het
naderen van een treinstation actuele vertrektijden van de treinen,
omleidingsinformatie, actueel openbaar vervoernieuws, maar ook actuele
nieuwsberichten, weerberichten, commercials en entertainment. Via
kijkonderzoek onder de reizigers wordt de programmering afgestemd op de
interesses. Mocht de proef slagen dan wordt het aantal bussen waarin
Connexxion TV wordt uitgezonden, in meerdere stappen uitgebreid.
In de eerste fase zal alleen de techniek worden uitgetest. In de tweede
fase wordt lokale informatie toegevoegd. Doordat de bus beschikt over
GPS kan het systeem bepalen waar de bus zich op dat moment bevindt.
Hierdoor kan Connexxion TV specifieke, op de locatie rondom de bus
toegesneden, informatie uitzenden. Deze informatie kan betrekking
hebben op evenementen en manifestaties. Ook kunnen lokale ondernemers
via Connexxion TV hun producten en diensten aanbieden.
"Uit eerder gehouden onderzoek en reacties op gehouden prijsvraagacties
voorzien wij met Connexxion TV in een belangrijke klantwens", aldus
Marco Rine, commercieel directeur Connexxion.