De Alliantie
Nominatie Alliantie campagne www.hetkanweer.nl
De Alliantie wooncampagne www.hetkanweer.nl kreeg een finale nominatie
voor de Nederlandse Citymarketing Innovatie Award 2011.
De campagne richtte zich er voornamelijk op, het kopen van een huis in
Amersfoort makkelijker te maken. Met de website heeft de Alliantie
stimuleringsmaatregelen gebundeld en op een overzichtelijke manier
aangeboden aan de consument. Ook zijn de maatregelen gekoppeld aan het
beschikbare woningaanbod in Amersfoort. Met de website probeert de
Alliantie meer vertrouwen te geven. Dat leidt er toe dat er meer
woningen worden verkocht. Hiermee blijft de woningmarkt meer in
beweging.
Maandag 17 januari 2011 is de website www.hetkanweer.nl in vernieuwde
vorm gelanceerd. Het Alliantie concept is aangepast tot een gezamenlijk
taskforce woningbouw Amersfoort 'Te koop: het kan weer!'. De vernieuwde
website is een initiatief van Gemeente Amersfoort, de Alliantie,
Rabobank Amersfoort en omstreken, Heilijgers Projectontwikkeling,
Bouwfonds Ontwikkeling, Heijmans Vastgoed, AM Wonen, Dura Vermeer
Hengelo en Portaal Eemland. Gezamenlijk hebben zij een pakket
Amersfoortse stimuleringsmaatregelen samengesteld om de koop van een
(nieuwbouw)woning in Amersfoort aantrekkelijk te maken. Bedrijven die
zich willen aansluiten bij dit initiatief zijn van harte welkom.