Oratie dr. R. Paap
Titel oratie
`Laten we het elkaar nog moeilijker maken.'
---
Leerstoel:
Econometrie en Marketing
Datum
21 januari 2011 16:00
---
Locatie:
Woudestein, aula
---
Faculteit
Erasmus School of Economics (ESE)
Prof.dr. Paap aanvaardt bijzonder hoogleraarschap 'Econometrie en Marketing'
Oratie over econometrische modellen en beslissingsproblemen
Op vrijdag 21 januari 2011 spreekt prof.dr. R. Paap zijn oratie ´Laten
we het elkaar nog moelijker maken´ uit. Hij aanvaardt met zijn oratie
het ambt van bijzonder hoogleraar Econometrie en Marketing in de
Erasmus School of Economics van de Erasmus Universiteit Rotterdam,
vanwege de Vereniging Trustfonds EUR.
In zijn rede gaat Paap in op het gebruik van de uitkomsten van
econometrische modellen bij beslissingsproblemen. In het eerste deel
van de oratie zal het belang van een correcte rapportage van
onzekerheid bij econometrische voorspellingen worden besproken. In het
tweede deel zal gekeken worden naar de problemen voor econometristen
wanneer de resultaten van econometrische onderzoek worden toegepast in
de praktijk.
Richard Paap
Richard Paap (1969) is bijzonder hoogleraar Econometrie en Marketing
bij het Econometrisch Instituut aan de Erasmus School of Economics. Hij
is in 1997 cum laude gepromoveerd aan de Erasmus School of Economics.
Hij is coördinator van het bachelor programma Econometrie en
Operationele Research en van het Masterprogramma Quantitative
Marketing. Hij is research fellow bij het Tinbergen Instituut en lid
van ERIM. Zijn voornaamste onderzoeksinteresse is Bayesian Econometrie
met toepassingen in de macroecomomie en Marketing. Zijn onderzoek is
gepubliceerd in talrijke wetenschappelijke tijdschriften op het gebied
van Econometrie, Economie, Marketing en Statistiek. Hij is bovendien
auteur van 2 boeken die verschenen zijn bij Cambridge University Press
and Oxford University Press.
Erasmus Universiteit Rotterdam