Ingezonden persbericht
PERSBERICHT LET OP: ONDER EMBARGO TOT 20-01-2011 23:00 uur
Klimaatstraatfeest heeft de Jaap-factor!
Donderdag 20 januari 2011
Vanavond maakt de organisatie van het Klimaatstraatfeest bekend dat zanger
Jaap (Reesema) op 14 mei een wervelend optreden zal verzorgen op het
Superstraatfeest, wat wordt georganiseerd voor de winnaars van de derde
editie van Het Nationale Klimaatstraatfeest.
Jaap Reesema verwierf nationale bekendheid toen hij vorig jaar de
talentenjacht X-Factor won. De organisatie van het Nationale
Klimaatstraatfeest is er bijzonder trots op dat Jaap een optreden tijdens
het Superstraatfeest zal verzorgen: "Tijdens X-Factor heeft iedereen
natuurlijk al kunnen zien dat Jaap een geweldige performer is. We weten dus
zeker dat hij van het eindfeest op 14 mei echt een Superstraatfeest kan
maken. Hij geeft het Klimaatstraatfeest de Jaap-factor!". Jaap treedt
daarmee in de voetsporen van Nick & Simon en Jim Bakkum, die op de vorige
Superstraatfeesten als special guests de tent op de kop hebben gezet.
Jaap kijkt in ieder geval nu al uit naar 14 mei. "Ik vind het zelf ook
belangrijk om mijn steentje bij te dragen aan de oplossing van het
klimaatprobleem. Daarom vind ik het Klimaatstraatfeest ook een leuk
initiatief. Het is gewoon mooi om te zien dat mensen op deze manier écht aan
de slag gaan en ook weten wat ze kunnen doen om minder energie te
verbruiken."
Het afgelopen jaar boekte Jaap in de hitlijsten al successen met de singles
"You're The Voice" en "Don't Stop Believin" en heeft hij hard gewerkt aan
zijn album, dat binnenkort uitkomt.
Het Nationale Klimaatstraatfeest is een initiatief van de HIER
Klimaatcampagne, de campagne van ruim 30 maatschappelijke organisaties van
Nederland die werken aan de oplossing van het klimaatprobleem. In de
campagne werkt de HIER Klimaatcampagne samen met Agentschap NL, Buurtlink,
de Fietsersbond, Meer met Minder, MilieuCentraal, Natuurmonumenten,
Stichting Band op Spanning en de Woonbond. De campagne wordt mede mogelijk
gemaakt door hoofdsponsor Essent en door Dirk van den Broek, Procter&Gamble
en Kieskeurig.nl. www.klimaatstraatfeest.nl
Ingezonden persbericht