Ingezonden persbericht


Persbericht

SCREENBOOSTER BEINVLOEDT KLIKGEDRAG NU OOK IN DE BENELUX

nieuwe webapplicatie helpt bezoekers en verhoogt de conversie

Huizen, 20 januari 2011 - Het in Scandinavie zeer succesvolle Screenbooster is nu ook actief in de Benelux. In de kern maakt ScreenBooster het mogelijk om bij entree van een website een kort filmpje of animatie te zetten. Dankzij deze eenvoudig te integreren webapplicatie wordt op persoonlijke interactieve wijze de aandacht van de bezoeker vastgehouden. Screenbooster biedt bedrijven de mogelijkheid om het klikgedrag op cruciale momenten te beinvloeden en daarbij de conversie te verbeteren. Maar het blijkt ook dat Screenbooster een hulpmiddel is voor bezoekers bij het vinden van de juiste informatie. Bij meting blijkt 80% van de bezoekers de hele screenbooster te bekijken.

Persoonlijke aandacht
Ieder bedrijf wil zich goed presenteren op het web. Maar bedrijven weten ook dat het moeilijk is om bezoekers vast te houden. Met een of twee muisklikken bevindt de bezoeker zich immers elders en in het slechtste geval bij een concurrent. Wat Screenbooster doet is het geven van een korte persoonlijke introductie over een het bedrijf, het product of een actuele actie. Het voelt voor de bezoeker alsof hij of zij direct wordt gewezen op een speciale aanbieding of actie. Dat voelt dus als de persoonlijke aandacht, die ook in een echte winkel wordt gegeven.

80 % van de bezoekers bekijkt de ScreenBooster volledig Uit de statistieken is gebleken dat gemiddeld 80% van alle bezoekers de ScreenBooster volledig bekijkt. Dave Stolk, directeur van ScreenBooster Benelux B.V., zegt: "In vergelijking met traditionele embedded video's, is ScreenBooster een interactief communicatiemiddel waarmee u de aandacht van uw bezoekers trekt en vasthoudt. U krijgt de kans om bij 80% van de bezoekers direct uw boodschap over te brengen!. Met ScreenBooster Office hebben onze klanten bovendien continue online inzage in alle relevante statistieken, zoals bijvoorbeeld rapportages over het klikgedrag en de conversie."

Direct aanspreken van de consument op het juiste moment verhoogt conversie Er zijn hoge kosten verbonden aan het genereren van traffic, het optimaliseren van zoekmachine resultaten en het up-to-date houden van een website. Het feit dat bezoekers binnen 20 seconden bepalen of de website voor hen interessant is, geeft aan hoe belangrijk het is dat de bezoeker direct aangesproken wordt. Dave Stolk zegt daarover nog : "Onze klanten zetten ScreenBooster op de homepage maar ook op ieder willekeurig ander onderdeel van hun website. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van een ScreenBooster bij het check-out proces van een webwinkel of op de contactpagina. In beide gevallen kan de ScreenBooster direct een positieve invloed uitoefenen op de actie van de bezoeker en dus op uw conversie."

Technische realisatie
De ScreenBooster kan eenvoudig op iedere website worden ingezet, zonder dat hiervoor technische aanpassingen nodig zijn. De ScreenBooster, die in speciale studio's wordt opgenomen, wordt als het ware 'boven' een website geplaatst, zodat deze altijd in gebruik blijft. De vorm en inhoud wordt door de opdrachtgever en businesspartner bepaald, ScreenBooster Benelux neemt vervolgens alle werkzaamheden uit handen. Business partners
ScreenBooster Benelux werkt met een select aantal business partners in de advertentie- en design sector samen. Dave Stolk ten slotte : "Dit is een leuk product waarmee reclame en communicatie meerwaarde kunnen bieden aan hun klanten. Geinteresseerde bureaus mogen zich bij mij melden ."

EIND PERSINFORMATIE, 20 januari 2011

Noot voor de redactie,