FloraHolland
Boomkwekerij in de schijnwerpers bij FloraHolland Connect en Waterdrinker
Aalsmeer
FLORAHOLLAND (20 januari 2011) - FloraHolland Connect en Waterdrinker
Aalsmeer werken sinds januari 2011 samen met Plant Publicity Holland
(PPH) om de Colour your Life-campagne onder de aandacht te brengen van
hun klanten. Colour your Life is een jaarrond promotiecampagne van PPH
in tien landen waarin de meerwaarde van boomkwekerijproducten centraal
staat.
FloraHolland Connect presenteert in haar presentatieruimtes in
Naaldwijk en Aalsmeer het actuele aanbod boomkwekerijproducten die in
de campagne in de schijnwerpers staan. Waterdrinker speelt hierop in
door deze producten op een inspirerende wijze in haar cash & carry te
tonen.
De Colour your Life-campagne kent een miljoenenbereik via bladen en
televisie. Inkopers liften mee op de media-aandacht die gegenereerd
wordt. De presentaties bij FloraHolland Connect en Waterdrinker
wisselen iedere maand en zijn gericht op de kernlanden Nederland,
Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Wanneer welk
boomkwekerijproduct in welke maand in de schijnwerpers staat in welk
land is opgenomen in een promotie productjaarkalender.
Boomkwekerijproduct van de maand
De Colour your Life-campagne bestaat uit een uitgebreid promotiepakket
ter ondersteuning van de verkooppresentatie van boomkwekerijproducten.
Met actieposters, productgroepposters en sfeervolle seizoensbanieren
wordt de aandacht gevestigd op een bepaalde plant of presentatie. Het
promotiemateriaal kan aangepast worden met eigen foto's of logo's. Zo
heeft FloraHolland Connect samen met PPH en Waterdrinker een
doorvertaling gemaakt om de bloemist en tuincentra te bereiken.
Waterdrinker voert vanaf deze maand in samenwerking met PPH een
promotieactie voor tuinplanten: Tuinplant van de Maand. De inkopers van
Waterdrinker hebben uit de productjaarkalender van PPH een selectie van
twaalf tuinplanten gemaakt. Elke maand wordt in de cash & carry van
Waterdrinker een andere tuinplant bij gepromoot. In een speciale
presentatiekast worden de geselecteerde planten gearrangeerd. Dit
arrangement wordt voorzien van een banier en productinformatie. De
planten voor de verkoop worden naast de presentatie opgesteld. De
eerste presentatiekast is op dit moment gevuld met Camelia, de
tuinplant van de maand januari. Ralf Berends heeft het arrangement
gemaakt. De presentatie straalt uit waar de Camelia voor staat: de
winter in bloei.
Verkoopstimulans
PPH en FloraHolland willen klanten tonen dat het gebruik van de Colour
your Life promotiematerialen en door de persoonlijke creativiteit van
de verkoper een echte verkoopstimulans voor tuinplanten kan zijn. Deze
activiteit is onderdeel van het Marktplan Boomkwekerijproducten van
FloraHolland.
Bent u boomkweker of klant en wilt u ook inhaken op de campagne? Neem
dan contact op met Jacco Kaarsemaker, Marktmanager bij FloraHolland via
jaccokaarsemaker@floraholland.nl