FloraHolland


Boomkwekerij in de schijnwerpers bij FloraHolland Connect en Waterdrinker Aalsmeer

FLORAHOLLAND (20 januari 2011) - FloraHolland Connect en Waterdrinker Aalsmeer werken sinds januari 2011 samen met Plant Publicity Holland (PPH) om de Colour your Life-campagne onder de aandacht te brengen van hun klanten. Colour your Life is een jaarrond promotiecampagne van PPH in tien landen waarin de meerwaarde van boomkwekerijproducten centraal staat.
FloraHolland Connect presenteert in haar presentatieruimtes in Naaldwijk en Aalsmeer het actuele aanbod boomkwekerijproducten die in de campagne in de schijnwerpers staan. Waterdrinker speelt hierop in door deze producten op een inspirerende wijze in haar cash & carry te tonen.

De Colour your Life-campagne kent een miljoenenbereik via bladen en televisie. Inkopers liften mee op de media-aandacht die gegenereerd wordt. De presentaties bij FloraHolland Connect en Waterdrinker wisselen iedere maand en zijn gericht op de kernlanden Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Wanneer welk boomkwekerijproduct in welke maand in de schijnwerpers staat in welk land is opgenomen in een promotie productjaarkalender.

Boomkwekerijproduct van de maand
De Colour your Life-campagne bestaat uit een uitgebreid promotiepakket ter ondersteuning van de verkooppresentatie van boomkwekerijproducten. Met actieposters, productgroepposters en sfeervolle seizoensbanieren wordt de aandacht gevestigd op een bepaalde plant of presentatie. Het promotiemateriaal kan aangepast worden met eigen foto's of logo's. Zo heeft FloraHolland Connect samen met PPH en Waterdrinker een doorvertaling gemaakt om de bloemist en tuincentra te bereiken. Waterdrinker voert vanaf deze maand in samenwerking met PPH een promotieactie voor tuinplanten: Tuinplant van de Maand. De inkopers van Waterdrinker hebben uit de productjaarkalender van PPH een selectie van twaalf tuinplanten gemaakt. Elke maand wordt in de cash & carry van Waterdrinker een andere tuinplant bij gepromoot. In een speciale presentatiekast worden de geselecteerde planten gearrangeerd. Dit arrangement wordt voorzien van een banier en productinformatie. De planten voor de verkoop worden naast de presentatie opgesteld. De eerste presentatiekast is op dit moment gevuld met Camelia, de tuinplant van de maand januari. Ralf Berends heeft het arrangement gemaakt. De presentatie straalt uit waar de Camelia voor staat: de winter in bloei.

Verkoopstimulans
PPH en FloraHolland willen klanten tonen dat het gebruik van de Colour your Life promotiematerialen en door de persoonlijke creativiteit van de verkoper een echte verkoopstimulans voor tuinplanten kan zijn. Deze activiteit is onderdeel van het Marktplan Boomkwekerijproducten van FloraHolland.

Bent u boomkweker of klant en wilt u ook inhaken op de campagne? Neem dan contact op met Jacco Kaarsemaker, Marktmanager bij FloraHolland via jaccokaarsemaker@floraholland.nl