Gemeente Bergen op Zoom


Bergen op Zoom verovert City Marketing Award 2011

De gemeente Bergen op Zoom heeft met het concept `B-REIZEN' de Citymarketing Stimulerings Award 2011 veroverd. De prijs voor innovatieve projecten op het gebied van citymarketing is vanmiddag om 12.00 uur in Zwolle uitgereikt door Netwerk Citymarketing, het landelijke platform voor citymarketing in Nederland.

Weer een prestigieuze prijs die door de gemeente kan worden toegevoegd aan haar rijtje successen van afgelopen jaren; Beste Binnenstad (2007-2009), NRW Jaarprijs voor winkelgebied De Parade (2007) en de grootste stijging van bezoekers aan de binnenstad (11% in 2010).

De Citymarketing Stimulerings Award wordt toegekend voor het meest spraakmakende citymarketing concept. Bergen op Zoom heeft de prijs gewonnen voor haar concept 'Reisbureau B-Reizen'. Het reisbureau B-Reizen opent haar pand voor een heel korte periode in verschillende steden in Nederland. Hier worden alleen reizen naar Bergen op Zoom verkocht. Een ludieke campagne om bij bewoners en bezoekers van andere steden in Nederland het mooie en veelzijdige Bergen op Zoom onder de aandacht te brengen.

Uit 60 inzendingen afkomstig van gemeenten uit het hele land zijn 6 initiatieven geselecteerd voor de finale. In de categorie 'meest spraakmakende campagne-concept' waren genomineerd: het digitale knooppuntensysteem Itrovator van gemeentes in Het Gooi, het collectieve valetparking project van gemeente Breda en het concept 'B-Reizen'van gemeente Bergen op Zoom. In de categorie voor gerealiseerde projecten waren de nominaties Woonmarketing van gemeente Amersfoort, War Child city van gemeente Den Haag en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer van gemeente Eindhoven.