Gemeente Bergen op Zoom
Bergen op Zoom verovert City Marketing Award 2011
De gemeente Bergen op Zoom heeft met het concept `B-REIZEN' de
Citymarketing Stimulerings Award 2011 veroverd. De prijs voor
innovatieve projecten op het gebied van citymarketing is vanmiddag om
12.00 uur in Zwolle uitgereikt door Netwerk Citymarketing, het
landelijke platform voor citymarketing in Nederland.
Weer een prestigieuze prijs die door de gemeente kan worden toegevoegd
aan haar rijtje successen van afgelopen jaren; Beste Binnenstad
(2007-2009), NRW Jaarprijs voor winkelgebied De Parade (2007) en de
grootste stijging van bezoekers aan de binnenstad (11% in 2010).
De Citymarketing Stimulerings Award wordt toegekend voor het meest
spraakmakende citymarketing concept. Bergen op Zoom heeft de prijs
gewonnen voor haar concept 'Reisbureau B-Reizen'. Het reisbureau
B-Reizen opent haar pand voor een heel korte periode in verschillende
steden in Nederland. Hier worden alleen reizen naar Bergen op Zoom
verkocht. Een ludieke campagne om bij bewoners en bezoekers van andere
steden in Nederland het mooie en veelzijdige Bergen op Zoom onder de
aandacht te brengen.
Uit 60 inzendingen afkomstig van gemeenten uit het hele land zijn 6
initiatieven geselecteerd voor de finale. In de categorie 'meest
spraakmakende campagne-concept' waren genomineerd: het digitale
knooppuntensysteem Itrovator van gemeentes in Het Gooi, het collectieve
valetparking project van gemeente Breda en het concept 'B-Reizen'van
gemeente Bergen op Zoom. In de categorie voor gerealiseerde projecten
waren de nominaties Woonmarketing van gemeente Amersfoort, War Child
city van gemeente Den Haag en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer
van gemeente Eindhoven.