Den Haag War Child City winnaar Citymarketing Innovatie Award 2011

20/01/2011 14:00

VVV Nederland

BERICHT ONDER EMBARGO TOT DONDERDAG 20 JANUARI 14.00 UUR!

Den Haag War Child City winnaar Citymarketing Innovatie Award 2011

Stimulerings Award naar Bergse initiatief B-reizen

Den Haag War Child City is de winnaar van de jaarlijkse Citymarketing Innovatie Award 2011. Juryvoorzitter Loek Hermans maakt dat donderdag 20 januari op de Dag van de Citymarketing bekend.

Den Haag War Child City was een grootschalig project opgezet om Hagenezen zoveel mogelijk geld op te laten ophalen voor War Child. Tal van evenementen stonden in het teken van War Child, waarbij geld werd ingezameld voor oorlogskinderen. De jury heeft War Child City aangewezen als winnaar van de Citymarketing Innovatie Award 2011, omdat Den Haag een goede vertaling maakt van haar citymarketingstrategie naar uitvoering. De Haagse kernpositionering 'Internationale stad van Vrede en Recht' is zo op een laagdrempelige en praktische manier overgebracht. Juryvoorzitter Hermans merkte hierbij op dat Den Haag slim gebruik maakt van co-branding met een sterk, positief en relevant merk. Met het winnen van de award laat het Haagse initiatief de woonmarketingcampagne 'Het kan weer' van de stad Amersfoort en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer achter zich.

Stimulerings Award

Het fictieve reisbureau B-reizen wint de Citymarketing Stimulerings Award. Met een guerrillamarketing campagne wil de gemeente Bergen op Zoom een grotere bekendheid van de Brabantse stad bewerkstelligen. Door zogenaamde pop-up shops te openen in andere steden gaat de stad brutaal de concurrentie aan. De jury is vooral onder de indruk van de slimme vertaling van marketingtrends naar een relevante citymarketingcampagne met een groot verwacht effect. In de woorden van juryvoorzitter Hermans: "Wat de Bavaria jurkjes bij het WK waren, kan B-reizen in citymarketingland worden."

Record

Uit bijna zestig inzendingen afkomstig uit het hele land werden zes initiatieven geselecteerd voor de finale. Het aantal inzendingen was veel hoger dan vorig jaar, en ook de diversiteit was groter. Opvallend was dat voor de editie 2011 meer strategische activiteiten en minder evenementen zijn ingezonden.

Een foto van dit onderwerp is vanaf donderdagmiddag ca. 14:00 uur (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.dagvandecitymarketing.nl