Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Teleperformance behaalt eerste COPC®-certificaat voor de Benelux

donderdag 20 januari 2011

Tilburg - 18 januari 2011 - Teleperformance, marktleider in de contactcenter branche, heeft het eerste COPC®-certificaat voor de Benelux behaald. Teleperformance ontving dit certificaat voor de dienstverlening die zij in opdracht van een van haar belangrijkste en meest innovatieve internationale klanten op het gebied van computerelectronica en -software verricht.

Het COPC-2000® CSP Standard-certificaat is het meest diepgaande performance managementsysteem dat customercontact organisaties kunnen aanwenden om de kwaliteit en de snelheid van hun dienstverlening op een hoger niveau te brengen en te houden. Hierdoor neemt gelijktijdig de tevredenheid van de klant toe, terwijl de kosten voor de organisatie dalen.

Teleperformance is er trots op dit belangrijke certificaat te hebben behaald. Christian Pijnenborgh, Managing Director van Teleperformance Benelux: "Het behalen van het certificaat is een bewijs van de kwaliteit van onze dienstverlening. Gedurende dit jaar zullen we verschillende andere projecten voorbereiden op de certificering."

Binnen Teleperformance zijn de verschillende vestigingen de afgelopen jaren geharmoniseerd door middel van de implementatie van TOPS (Teleperformance Operational Processes and Standards), een eenduidig aansturingsmodel dat de focus op KPI's, coaching en training van de medewerkers garandeert. Maarten Stam, Director Internal Processes: "TOPS en andere best practices zijn ideale processen ter voorbereiding op een COPC® certificering, maar we zouden de personen die hier hard aan gewerkt hebben tekort doen als we zeggen dat het een eenvoudig traject was. Onze opdrachtgevers zijn erg positief over ons kwaliteitsdenken. Met het behalen van het certificaat en daarmee de hoogste kwaliteitsstandaard weten we nu wat ons te doen staat: COPC® doorvoeren in alle programma's in al onze vestigingen."

Teleperformance ziet vandaag de dag een extra focus op kwaliteit op nationaal en internationaal niveau. Pijnenborgh: "Kwaliteit is een essentieel onderdeel van Teleperformance. Het behalen van het COPC®-certificaat sluit perfect aan op die nationale en internationale ontwikkeling. Voor Teleperformance is het bereiken van de COPC®certificering dan ook geen doel, maar een weloverwogen middel om samen met haar opdrachtgevers te blijven werken op een niveau van wereldklasse.

Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise en best practices met de kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de topspeler in de contact center branche en biedt haar complete dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300 medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken in diverse branches..