Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Teleperformance behaalt eerste COPC®-certificaat voor de Benelux
donderdag 20 januari 2011
Tilburg - 18 januari 2011 - Teleperformance, marktleider in de
contactcenter branche, heeft het eerste COPC®-certificaat voor de
Benelux behaald. Teleperformance ontving dit certificaat voor de
dienstverlening die zij in opdracht van een van haar belangrijkste en
meest innovatieve internationale klanten op het gebied van
computerelectronica en -software verricht.
Het COPC-2000® CSP Standard-certificaat is het meest diepgaande
performance managementsysteem dat customercontact organisaties kunnen
aanwenden om de kwaliteit en de snelheid van hun dienstverlening op een
hoger niveau te brengen en te houden. Hierdoor neemt gelijktijdig de
tevredenheid van de klant toe, terwijl de kosten voor de organisatie
dalen.
Teleperformance is er trots op dit belangrijke certificaat te hebben
behaald. Christian Pijnenborgh, Managing Director van Teleperformance
Benelux: "Het behalen van het certificaat is een bewijs van de
kwaliteit van onze dienstverlening. Gedurende dit jaar zullen we
verschillende andere projecten voorbereiden op de certificering."
Binnen Teleperformance zijn de verschillende vestigingen de afgelopen
jaren geharmoniseerd door middel van de implementatie van TOPS
(Teleperformance Operational Processes and Standards), een eenduidig
aansturingsmodel dat de focus op KPI's, coaching en training van de
medewerkers garandeert. Maarten Stam, Director Internal Processes:
"TOPS en andere best practices zijn ideale processen ter voorbereiding
op een COPC® certificering, maar we zouden de personen die hier hard
aan gewerkt hebben tekort doen als we zeggen dat het een eenvoudig
traject was. Onze opdrachtgevers zijn erg positief over ons
kwaliteitsdenken. Met het behalen van het certificaat en daarmee de
hoogste kwaliteitsstandaard weten we nu wat ons te doen staat: COPC®
doorvoeren in alle programma's in al onze vestigingen."
Teleperformance ziet vandaag de dag een extra focus op kwaliteit op
nationaal en internationaal niveau. Pijnenborgh: "Kwaliteit is een
essentieel onderdeel van Teleperformance. Het behalen van het
COPC®-certificaat sluit perfect aan op die nationale en internationale
ontwikkeling. Voor Teleperformance is het bereiken van de
COPC®certificering dan ook geen doel, maar een weloverwogen middel om
samen met haar opdrachtgevers te blijven werken op een niveau van
wereldklasse.
Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden
van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise
en best practices met de kracht van ervaren lokaal management.
Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de
topspeler in de contact center branche en biedt haar complete
dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg,
Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300
medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken
in diverse branches..