Nieuwe klanten voor Public-i Communications na succesvolle start

20/01/2011 10:13

Public I Communications

Public-i Communications (spreek uit: public eye) meldt een viertal nieuwe opdrachtgevers. Het jonge PR-bureau uit Amsterdam ging in 2010 na diverse succesvolle projecten definitief aan de slag voor G4S Cash Solutions, Uneto-VNI en JCDecaux. Daarnaast begeleidde Public-i Communications publicitair de start van de nieuwe afvalscheidingcampagne van de gemeente Amsterdam. Bij het bedrijf werken inmiddels vier full-time PR-adviseurs.

Het bureau, dat terugkijkt op een goed eerste jaar, wil klanten een geïntegreerde propositie bieden van Public Relations, stakeholder- en reputatiemanagement. Bureaudirecteur Marianne Aalders licht toe: "Met de komst van internet, nieuwe communicatiemiddelen en social media is er een nieuw publiek domein ontstaan. Medestanders en tegenkrachten organiseren zich sneller en effectiever dan ooit tevoren. Het traditionele stakeholder-denken verliest daarmee dan ook snel aan relevantie. PR anno nu is dus meer dan praten met alleen de media. Wij helpen onze opdrachtgevers effectief te acteren en communiceren binnen dit nieuwe domein. "

Communiceren in een nieuwe werkelijkheid

Volgens Aalders is er bij opdrachtgevers veel vraag naar een geloofwaardige, authentieke positionering. "Het is onze overtuiging dat bedrijven en instellingen alleen weerbaar kunnen zijn door duidelijk te maken waar ze voor staan, en hoe ze denken over thema's die hun organisatie, klanten en stakeholders aangaan. Door een consistente bijdrage te leveren aan maatschappelijke vraagstukken blijf je ook op de langere termijn 'in the picture' en bouw je automatisch aan legitimiteit. Communiceren in een nieuwe werkelijkheid, noemen we dat. En dat werkt, want we kijken nu al terug op een fantastische start."





http://www.public-i-communications.nl