Gemeente Den Haag
Den Haag genomineerd voor Citymarketing Innovatie Awards
Gepubliceerd: 19 januari 2011 Laatste wijziging: 19 januari 2011
Het project `Den Haag War Child City' is genomineerd voor de
Citymarketing Innovatie Awards. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens
de Dag van de Citymarketing op donderdag 20 januari in Zwolle.
War Child City maakt kans op de award vanwege de innovatieve manier
waarop Haagse bewoners en bedrijven zijn betrokken bij een goed doel,
een doel dat perfect aansluit bij de positie van Den Haag als
internationale stad van vrede en recht.
Den Haag War Child City
Den Haag was van september 2009 tot september 2010 War Child City. In
totaal is er bijna 600.000 euro opgehaald, waarmee de doelstelling om
50.000 oorlogskinderen te helpen ruimschoots werd gehaald. Veel Haagse
bewoners en bedrijven zijn voor het goede doel in actie gekomen. Onder
coördinatie van de gemeente is voor het project de campagne 'Stad voor
Stap naar Vrede' gestart, met onder meer de website www.warchildcity.nl
Zes bekende Hagenaren zijn als War Child City-ambassadeurs een jaar
lang actief geweest en bedrijven en organisaties hebben zich als
partner aan het project verbonden. Evenementen als The Hague Festivals,
Beatstad, City Pier City en het Ondernemersgala stonden eveneens in het
teken van het goede doel.