De Alliantie


FINALE-NOMINATIE CITYMARKETING INNOVATIE AWARD

De Alliantie campagne www.hetkanweer.nl is één van de finalisten van de Nederlandse Citymarketing Innovatie Award 2011. De campagne richtte zich voornamelijk erop om het kopen van een woning in Amersfoort gemakkelijker te maken. Met de website heeft de Alliantie stimuleringsmaatregelen gebundeld en op een overzichtelijke manier aangeboden aan de consument. Ook zijn de maatregelen gekoppeld aan het beschikbare Alliantie woningaanbod in Amersfoort. De winnaar van de Award wordt bekend gemaakt tijdens de Dag van de Citymarketing op 20 januari 2011.

Uit bijna zestig landelijke inzendingen, werden drie gerealiseerde initiatieven geselecteerd voor de finale. Te koop: het kan weer van de Alliantie, Den Haag War Child City en het bezoekersmeetinstrument CCB Analyzer. Een vakjury kiest de winnaar die wordt beloond met een unieke zilveren Award.

Hetkanweer.nl is een initiatief van projectontwikkelaar en woningcorporatie de Alliantie. Zij heeft een aantal stimuleringsmaatregelen bedacht om het kopen van een woning in Amersfoort gemakkelijker te maken. Daarnaast heeft de Alliantie met de gemeente Amersfoort, Rabobank Amersfoort en omstreken, Heilijgers projectontwikkeling en Bouwfonds Ontwikkeling de taskforce woningbouw Amersfoort gevormd. Zij hebben een pakket van maatregelen samengesteld om het vertrouwensherstel in de woningmarkt te stimuleren en de doorstroming in Amersfoort meer op gang te brengen.

Met de website probeert de Alliantie meer vertrouwen te geven en stress weg te nemen over bijvoorbeeld de verkoop van het eigen huis. En dat leidt er uiteindelijk toe dat er meer woningen worden verkocht, ondanks de economische malaise. Hiermee wordt het vertrouwen van consumenten hersteld en blijft de woningmarkt meer in beweging.

Momenteel wordt de website aangepast tot een gezamenlijke taskforce woningbouw Amersfoort Te koop: het kan weer website. De vernieuwde website zal medio januari 2011 online gaan.

De Dag van de Citymarketing op 20 januari 2011 is een initiatief van het Netwerk Citymarketing, het landelijke platform voor citymarketing in Nederland. Meer informatie is te vinden op
www.netwerkcitymarketing.nl.

---