Provincie Zuid-Holland


Provincie Zuid-Holland lanceert

campagne voor meer reizigers in streekvervoer

Op 19 januari 2011 heeft gedeputeerde Asje van Dijk (verkeer en vervoer, economie), samen met de vervoersmaatschappijen Arriva, Connexxion en de Waterbus, het startschot voor de marketingcampagne "JIJ en IK reizen in Zuid-Holland" gegeven en hebben zij de bijbehorende campagne-website "www.jijenikreizen.nl" gelanceerd.

Asje van Dijk gaf zijn reden om met het openbaar vervoer te reizen op de website www.jijenikreizen.nl en nodigde het publiek uit dit ook te doen. Daarmee is de start van de marketingcampagne een feit. Meer betalende reizigers in het openbaar vervoer en sterker binden van huidige openbaarvervoerklanten. Dat is wat de provincie Zuid-Holland samen met de vervoerders Arriva, Connexxion en de Waterbus voor ogen heeft met de marketingcampagne "JIJ en IK reizen in Zuid-Holland". Omdat dat goed is voor de bereikbaarheid en voor het milieu van Zuid-Holland.

Klant centraal

Het unieke aan deze campagne is, dat niet het openbaar vervoer (OV) als product centraal staat, maar de klant. Dankzij een analyse van publieksdoelgroepen op leefstijlkenmerken en OV-voorkeuren, zijn de kansrijkste doelgroepen voor de marketing van het openbaar vervoer bepaald. Op basis daarvan bieden de provincie en de vervoerders in 2011 heel gericht aanbiedingen en acties aan, speciaal op de wensen van die kansrijke doelgroepen toegesneden, via "www.jijenikreizen.nl".

De inhoud van de campagne wordt gedurende het jaar aangepast aan de seizoenen en het daarbij behorende openbaarvervoergebruik. Zo komen achtereenvolgens de thema's "Het Nieuwe Reizen", "Evenemententickets", "Zomercampagne" en de "Hartje-Stadcampagne" aan de orde. "Het Nieuwe Reizen" sluit aan bij het nieuwe werken, flexwerken en thuiswerken. "Evenemententickets" koppelt openbaar vervoer aan evenementen. De "Zomercampagne" is een combinatie van openbaar vervoer, kortingen en evenementen in de zomermaanden. De "Hartje-Stadcampagne" combineert openbaar vervoer met kortingen bij het winkelen.

Volg alle acties op www.jijenikreizen.nl.

Onderschrift foto: (v.l.n.r) Hugo van Manen (Waterbus), Fred Rooijakkers (Arriva), Asje van Dijk (Provincie Zuid-Holland) en Kees van Oijen (Connexxion) geven samen het startsein voor de marketingcampagne "JIJ en IK reizen in Zuid-Holland.nl".

Noot voor de redactie (

Provincie Zuid-Holland