Ingezonden persbericht


Persbericht: Band Palomine verovert de wereld met baanbrekend interactief concept om CD te promoten
- Winnaar Interactive Artist Award 2011 tijdens Eurosonic/Noorderslag -

Amsterdam, 18 januari 2011 - Onder het motto 'The World is Listening' startte de Belgische band Palomine een zoektocht naar liefhebbers van hun nieuwe album in letterlijk alle landen van wereld. De band nam zich voor om hun nieuwe CD 'Attention Alpha' pas uit te brengen als minstens één inwoner uit elk van de 194 landen op Moeder Aarde die nieuwe plaat te horen had gekregen. Als bewijsmiddel moesten de fans een persoonlijke videoboodschap op www.theworldislistening.com plaatsen. Een erg leuke maar meteen ook hoog gegrepen stunt, zo bleek al snel. Want in Denemarken of Japan liggen internet en videocamera misschien wel voor het grijpen, maar in straatarm Ivoorkust of Bhutan is dat totaal anders. Het promoten van hun actie op verschillende social media sites heeft inmiddels zijn vruchten afgeworpen. In 194 landen blijken ze oren te hebben naar 'Attention Alpha'. In België kreeg de band veel aandacht voor hun stunt. Met het winnen van de Interactive Artist Award, afgelopen weekend ti jdens Eurosonic/Noorderslag in Groningen, is Palomine er helemaal klaar voor hun muziek en innovatief concept met héél Nederland te delen.

Een sterk staaltje van 'Belgische Wereldburgers', maar ook wel van waaghalzerij. De inzet was groot. Het moeilijkst bleken uiteindelijk Noord-Korea en Vaticaanstad. Noord-Korea houdt de (internet)poorten angstvallig gesloten voor het Westen. Door de medewerking van productiemensen van Villa Vanthilt kon uiteindelijk toch een filmpje van een rasechte Noord-Koreaan gemaakt worden. De laatste uitdaging was Vaticaanstad. In dat land bij Rome lukte het niet om één van de 826 inwoners te strikken. Er wonen bijna alleen maar priesters. Uiteindelijk is de band zelf naar Vaticaanstad afgereisd. Ze spraken alle leden van de Zwitserse wacht van Vaticaanstad aan, tot ze er uiteindelijk één wisten te strikken. De eerste single en videoclip van het album, 'Never be the same', is in Vaticaanstad opgenomen en alle 194 fans zijn terug te zien in de clip. Op de website www.theworldislistening.com (met landkaart) kunnen alle 194 filmpjes bekeken worden.

Over Interactive Artist Award
De Interactive Artist Award is een Europese award en wordt tijdens Eurosonic/Noorderslag uitgereikt. Deze award gaat naar de artiest die zijn muziek op de meeste creatieve en innovatieve wijze via het internet verspreidt. Aan deze award is een geldprijs van ¤ 5000 verbonden. Palomine won de Interactive Artist Award 2011. De Interactive Artist Award is een gezamenlijk initiatief van internetbureau theFactor.e en Buma/Stemra, het Nederlandse SABAM. Meer informatie: www.interactive-awards.nl

Meer informatie over indie-pop band Palomine:
www.palomine.be
www.theworldislistening.com

# Einde persbericht