Nederlands modetalent Elsien Gringhuis voor Lavazza


Italiaanse schoonheid en Dutch design in limited edition A Modo Mio espresso-machine

Arnhem, 20110118 -- Lavazza is een samenwerkingsverband aangegaan met Nederlands modetalent Elsien Gringhuis. In het kader van de veertiende editie van de Amsterdam International Fashion Week, waar Lavazza ook dit jaar sponsor van is, heeft Elsien een speciale opdracht ontvangen om een limited edition 'A Modo Mio' espresso-machine, geheel naar eigen design, te creëren. Tijdens de aankomende AIFW zal de door Elsien ontworpen machine onthuld worden.

'Express yourself' lifestyle
De voorliefde voor fashion en design is een geïntegreerd onderdeel in de Italiaanse identiteit en cultuur van Lavazza. Ieder jaar lanceert Lavazza haar eigen mode-kalender waar wereldberoemde modefotografen en designers, vanuit hun eigen creatieve visie, bijzondere koffiemomenten vastleggen. Lavazza is altijd opzoek naar deze artistieke 'Express yourself' lifestyle. Het nieuwe espresso-concept, A Modo Mio, vormt een eigen interpretatie van je persoonlijke levensstijl. A Modo Mio is Italiaans voor 'op mijn eigen manier'. Lavazza wil met haar bijdrage aan de AIFW daarom ook een jong aanstormend talent de mogelijkheid bieden om visie te geven aan deze lifestyle door een A Modo Mio machine naar eigen artistiek inzicht een nieuw design te geven.

Elsien Gringhuis
Elsien combineert haar eigen frisse, futuristische blik op het leven met strakke lijnen voor een industriële look. Voor het design van de A Modo Mio heeft Elsien Gringhuis materiaal gebruikt uit een van de stukken van haar FALL-WINTER 2010-2011 collectie. In deze collectie is de moderne tijd in alle opzichten het leidmotief van ontwerpster Elsien Gringhuis. Als talent van deze tijd zoekt Elsien Gringhuis naar heldere, functionele vormen en inventieve architectonische constructies en bouwt zo aan een eigentijds tijdloos modevocabulaire; minimalistisch en uitgesproken ingetogen. Deze visie komt ongetwijfeld ook terug in haar design voor de A Modo Mio machine van Lavazza.

De door Elsien Gringhuis ontworpen Lavazza A Modo Mio machine zal tijdens de ABN AMRO Openingssoirée op 26 januari aanstaande voor het eerst getoond worden. De machine zal vervolgens gedurende de gehele Fashion Week (van 26 tot en met 30 januari 2011) te zien zijn op de Westergasfabriek te Amsterdam.

Al sinds 1895 verwerkt Lavazza haar passie en expertise van koffie in kwalitatieve, authentieke Italiaanse espresso en wordt dan ook door 78% van de Italianen gedronken. Dankzij Lavazza's espresso-apparaat A Modo Mio (`op mijn manier') hoef je voor de echte Italiaanse espresso niet meer de deur uit. Het stijlvolle A Modo Mio systeem is trendy vormgegeven en verkrijgbaar in verschillende kleuren. www.lavazzamodomio.nl


De FALL-WINTER 2010-2011 collectie was de tweede collectie die Elsien Gringhuis tijdens Amsterdam International Fashion Week presenteerde sinds zij in 2008 afstudeerde aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten Arnhem. Datzelfde jaar won zij de prestigieuze Createurope contest, de `most creative collection of the year' award van het Italiaanse Mittelmoda, de Hema ontwerpwedstrijd en werd zij genomineerd voor Lichting 2008 en de Frans Molenaar prijs. www.elsiengringhuis.com

Voor vragen, meer informatie en/of hoge resolutie beeldmateriaal, kunt u contact opnemen met:


Zeno Group Nederland                                                                                          
Daphné Carliez/Christine Reiber                                                                       
Telefoon: 020 - 30 10 989                                                                                          
E-mail: Daphne.Carliez@zenogroup.com /                                                      
Christine.Reiber@zenogroup.com