Ingezonden persbericht


MasterCard opent kantoor in Nederland

Amsterdam, 13 januari 2011 - MasterCard opende op donderdag 13 januari een kantoor in Nederland. Het Nederlandse team van MasterCard, voorheen opererend vanuit Waterloo in België, zal zijn zakelijke relaties met banken, winkeliers en andere belanghebbenden onderhouden vanuit het Holland Financial Centre in Amsterdam. De opening van het kantoor is voor MasterCard een logische stap. Nederland is vanuit Europees perspectief een voorloper op het gebied van elektronisch betalen, en stapt momenteel over op Het Nieuwe Pinnen - met de EMV-chip op de betaalpas in plaats van de magneetstrip. Door sterker aanwezig te zijn in de lokale markt wil MasterCard bijdragen aan de groei van veilig, efficiënt en gemakkelijk elektronisch betalen in Nederland.

Tijdens een feestelijke opening lichtte Marcel Roelants, General Manager Benelux bij MasterCard Europe, in aanwezigheid van zo'n 150 relaties deze stap toe: "Met een kantoor in Nederland kunnen we beter getalenteerde, nieuwe mensen aantrekken voor het Nederlandse team, en nog nauwer gaan samenwerken met de banken en winkeliers die kaarten uitgeven en aanvaarden met daarop onze logo's Maestro en MasterCard. In een markt met steeds meer elektronische betalingen zijn nieuwe technologieën doorslaggevend. MasterCard ontwikkelt wereldwijd oplossingen die een verschil maken op het gebied van betalen, zoals contactloos betalen met PayPass. Om deze initiatieven succesvol te maken, is een goede samenwerking met alle lokale spelers essentieel."

Het MasterCard team in het HFC richt zich op productontwikkeling, acceptatie van debit en credit cards, marketing en account management. In het HFC Plaza aan de Amsterdamse Zuid-as zijn tal van gevestigde en beginnende financiële bedrijven op één centrale plek gevestigd, met het doel de positie van de financiële sector te versterken en innovatie te stimuleren.

Javier Perez, President van MasterCard Europe, zei tijdens de opening: "MasterCard wil mensen helpen hun levens makkelijker te maken, waar ze ook zijn. Dat kunnen we doen omdat we de consumenten in de landen waar we actief zijn begrijpen. Zo weten we dat Nederlandse consumenten per maand gemiddeld 35 transacties doen, waarvan 14 elektronische. Dat betekent dat Nederlanders weliswaar vaker elektronisch betalen dan de meeste andere Europeanen, maar dat er nog steeds heel veel contant geld gebruikt wordt. We willen graag het aantal veilige, elektronische transacties vergroten, en dat kan alleen als we samenwerken met alle andere partijen in de markt."




Ingezonden persbericht