Greencore Convenience Foods en Johma Sandwiches worden Qizini, the friendly food company
Liessel 17 januari 2011 Greencore Convenience Foods en Johma Sandwiches , gaan vanaf vandaag verder als Qizini. Het nieuwe bedrijf wordt hiermee een van de belangrijkste leveranciers voor onder meer cateraars, benzinestations, supermarkten, convenience outlets en vliegtuigmaatschappijen in de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Op 9 december 2010 gingen de twee bedrijven al samen om een nieuwe grote speler te vormen die zich richt op gezonde, innovatieve, kwalitatieve en betaalbare voedingsconcepten. Onder de naam Qizini wil het bedrijf haar positie verder versterken op het gebied van belegde broodjes, verse pizza's, sauzen en kantenklaar maaltijden. Naast de nieuwe naam heeft het bedrijf een nieuwe frisse huisstijl en met `The Friendly Food Company' ook een aangescherpte positionering. Qizini is vriendelijk voor haar klanten en leveranciers, het milieu en natuurlijk ook haar eigen medewerkers. Als belangrijk speerpunt heeft Qizini het ontwikkelen van gezonde en innovatieve producten in nauwe samenwerking met de klant. Daarnaast heeft Qizini als `The Friendly Food Company' ambitieuze doelstellingen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen; het gebruik van duurzaam geproduceerde ingrediënten, het terugdringen van verspilling, het reduceren van de CO2 footprint en het vergroten van de maatschappelijke betrokkenheid. Door de krachtenbundeling met Johma Sandwiches is Qizini ook uitstekend gepositioneerd om de Europese markt voor versverpakte sandwiches verder te ontwikkelen. Met drie productielocaties in Alphen aan den Rijn, Liessel en Losser en 500 medewerkers loopt Qizini voorop in de markt van belegde broodjes, verse pizza en verse sauzen. Algemeen Directeur Wiebe Visser over Qizini: "Qizini is een eigentijdse naam met een duidelijke verwijzing naar Cuisine. Met onze ervaring op het gebied van moderne en gezonde voeding willen wij ons aanbod verder uitbreiden, zowel nationaal als internationaal. Hierbij stellen wij onze klanten in staat zich duidelijk te onderscheiden, want zij hebben steeds meer behoefte aan producten waarmee ze duidelijk maken waarvoor ze staan."