Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Teleperformance implementeert Radian6 Social Media Platform
maandag 17 januari 2011
Zoetermeer, 17 januari 2011 - Teleperformance, marktleider in de
contactcenterbranche, heeft samen met The Webcare Company Radian6
geïmplementeerd. Met Radian 6 kan Teleperformance op een hoogwaardige
en efficiënte manier social networks in de gaten houden. Radian6 wordt
door bijna de helft van de Forbes 500 klanten gebruikt. Teleperfomance
is het eerste facilitaire contactcenter in de Benelux dat Radian6
gebruikt om haar dienstverlening te optimaliseren.
Radian6 is internationaal een leidende partij op het gebied van Social
Media Monitoring en Engagement. Radian6 is ontwikkeld vanuit de visie
dat bedrijven moeten luisteren naar het sociale web om daadwerkelijk
deel te nemen aan het gesprek. Bedrijven moeten weten wat er online
wordt gezegd over hun merk, de industrie en de concurrenten. Via
Radian6 kunnen bedrijven meten, analyseren en rapporteren wat het
effect is van de social media die ze in hebben gezet en die klanten
gebruiken.
Sören van Rooijen, Account Manager Teleperformance EMEA, is zeer te
spreken over de nieuwe ontwikkeling. Van Rooijen geeft aan voor Radian6
gekozen te hebben omdat het platform snel en eenvoudig berichten
doorzoekt op het internet naar het voor Teleperformance gewenste
onderwerp.
The Webcare Company is blij met Teleperformance. Ludo Raedts: "Zowel
The Webcare Company als Teleperformance is constant op zoek is naar
vernieuwing in de relatie tussen klanten en bedrijven. Daar kan de
inzet van Radian6 een belangrijke bijdrage aan leveren. Radian6 heeft
een sterke workflowmogelijkheid waardoor een contactcenter efficiënter
kan werken. De tool is zelfs te koppelen aan of te integreren met
bestaande contactcenter applicaties zoals Siebel en Salesforce."
"Een voordeel van Radian6 is dat de interface geheel naar wens kan
worden aangepast, zodat het qua engagement & reporting precies past bij
wat Teleperformance wil." De gevonden berichten worden automatisch
gesorteerd op brontype. Van Rooijen: "Op deze manier hebben wij snel en
eenvoudig inzicht hoe groot de impact is rondom het onderwerp en wat er
precies over wordt gezegd. Deze data is gekoppeld aan een 'engagement
console' waarmee wij direct op deze berichten kunnen reageren en deze
verder kunnen categoriseren."
"Bij dit proces kunnen wij aangeven wat het voor type bericht is, hoe
het bericht is afgehandeld en wat het sentiment is. Tevens kunnen we
berichten toewijzen aan collega's middels de workflow opties. Deze
verwerkte data kan dan ook real-time uitgelezen worden in de 'reporting
console' zodat wij snel kunnen meten en rapporteren. Doordat Radian6
ook de dialoog die we online voeren opslaat krijgen we nu ook een beter
beeld van de klanten op social media en weten we het direct als een
klant al eerder actief is geweest op een forum of op bijvoorbeeld
Twitter."
Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden
van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise
en best practices met de kracht van ervaren lokaal management.
Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de
topspeler in de contact center branche en biedt haar complete
dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg,
Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300
medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken
in diverse branches.
Over Radian6
The Webcare Company is het enige bedrijf in Nederland dat volledig
gericht is op klantinteractie via Social Media. Het helpt bedrijven met
het inrichten, optimaliseren en uitvoeren van hun webcare activiteiten.
The Webcare Company is exclusief partner van Radian6 in Nederland en
Belgie en verzorgt de volledige implementatie en ondersteuning van
Radian6 voor vele grote ondernemingen. Radian6 is door onafhankelijk
onderderzoeksbureau Forrester uitgeroepen tot "leader" op het gebied
van social media monitoring.