Gemeente Harlingen



Richard Kienstra neemt 'De Boei van Harlingen' in ontvangst

De Boei van Harlingen, oftewel de Harlinger Mediaprijs, is dit jaar gewonnen door Richard Kienstra en zijn Kouwe Seun. Omdat hij tijdens het Nieuwjaarsfeest in Marokko zat, stond burgemeester Paul Scheffer vanochtend bij Richard op de stoep om hem De Boei van Harlingen alsnog uit te reiken.

Richard Kienstra is de man achter de Kouwe Seun. Wat begon in de kroeg is uitgegroeid tot een stevig product dat de markt aan het veroveren is. De sterke naam "Kouwe Seun" promoot Harlingen niet alleen lokaal, maar ook regionaal en nationaal. Het begon met een muts die, zo had Richard het bedacht, bij de volgende Elfstedentocht door alle Harlingers gedragen zou worden. Zo zou Harlingen laten zien dat het een prachtige stad is.

Op de muts moest de verwijzing naar de bijnaam van de Harlingers en de temperatuur komen, kortom de Kouwe Seun was geboren! Richard Kienstra wilde echter meer dan alleen een muts en heeft, naast zijn gewone werkzaamheden, een eigen bier op de markt gebracht. Gebrouwen door de Friese Bierbrouwerij in Bolsward en een echte hype was geboren!

De Kouwe Seun wordt tegenwoordig in vele kroegen in Harlingen verkocht en ondertussen is ook het Kouwe Seun t-shirt geboren. Richard Kienstra blijft zijn product ontwikkelen wat een blijvende promotie voor de stad oplevert.

---