Gemeente Harlingen
Richard Kienstra neemt 'De Boei van Harlingen' in ontvangst
De Boei van Harlingen, oftewel de Harlinger Mediaprijs, is dit jaar
gewonnen door Richard Kienstra en zijn Kouwe Seun. Omdat hij tijdens
het Nieuwjaarsfeest in Marokko zat, stond burgemeester Paul Scheffer
vanochtend bij Richard op de stoep om hem De Boei van Harlingen alsnog
uit te reiken.
Richard Kienstra is de man achter de
Kouwe Seun. Wat begon in de kroeg is uitgegroeid tot een stevig product
dat de markt aan het veroveren is. De sterke naam "Kouwe Seun" promoot
Harlingen niet alleen lokaal, maar ook regionaal en nationaal.
Het begon met een muts die, zo had Richard het bedacht, bij de volgende
Elfstedentocht door alle Harlingers gedragen zou worden. Zo zou
Harlingen laten zien dat het een prachtige stad is.
Op de muts moest de verwijzing naar de bijnaam van de Harlingers en de
temperatuur komen, kortom de Kouwe Seun was geboren! Richard Kienstra
wilde echter meer dan alleen een muts en heeft, naast zijn gewone
werkzaamheden, een eigen bier op de markt gebracht. Gebrouwen door de
Friese Bierbrouwerij in Bolsward en een echte hype was geboren!
De Kouwe Seun wordt tegenwoordig in vele kroegen in Harlingen verkocht
en ondertussen is ook het Kouwe Seun t-shirt geboren. Richard Kienstra
blijft zijn product ontwikkelen wat een blijvende promotie voor de stad
oplevert.
---