essent
Essent start procedure tegen misleidende reclame van de Nederlandse Energie
Maatschappij (NLEnergie)
Reclame uitingen zijn ondoorzichtig, onvolledig, onjuist en smakeloos
Essent gaat stappen nemen tegen concurrent Nederlandse Energie
Maatschappij (NLEnergie) wegens ondoorzichtige, onvolledige en
smakeloze reclames. In ieder geval zal een klacht worden ingediend bij
de Reclame Code Commissie (RCC), maar ook de gang naar de rechter sluit
Essent niet uit. In een TV commercial wordt gesteld dat de Nederlandse
Energie Maatschappij de goedkoopste is en dat consumenten betalen voor
de overname door RWE. Beide suggesties zijn onjuist. Uit recent onder
zoek van de Vastelastenbond blijkt dat de Nederlandse Energie
Maatschappij in veel gevallen juist duurder is dan veel andere
aanbieders, waaronder Essent. Â
De tariefvergelijking in de printcampagne van de Nederlandse Energie
Maatschappij is volstrekt ondoorzichtig, onvolledig en misleidend.
De TV commercial die de Nederlandse Energie Maatschappij nu uitzendt,
is bovendien ronduit smakeloos.
Er wordt op een onsympathieke manier ingespeeld op nationalistische
sentimenten door te verwijzen naar âHollandseâ tarieven. De suggestie
daarin dat klanten van Essent hogere tarieven betalen vanwege de
overname door RWE is absoluut onjuist. Door de samenwerking met RWE kan
Essent juist effectiever energie inkopen en slimmer produceren. Voor
onze klanten betekent dit dat zij kunnen rekenen op een sterke en
stabiele energieleverancier die levert voor een uitstekende prijs.
Essent is ook eens nog de grootste producent van groene stroom in ons
land.
Essent dient nu bij de Reclame Code Commissie een klacht in tegen zowel
de advertentie als de TV commercial, vooral omdat de suggestie dat
Essent duurder is dan de Nederlandse Energie Maatschappij pertinent
onwaar is. Â
Essent