Ingezonden persbericht


-Persbericht-

Just-Eat breidt uit naar India
Indiase marktleider HungryZone ontvangt investering van vijf tot tien miljoen dollar

Bangalore, donderdag 13 januari - Online maaltijdservice Just-Eat heeft als eerste Europese e-commerce partij een aanzienlijke investering gedaan in India. HungryZone, de grootste foodportal van India, kondigt vandaag aan dat Just-Eat een meerderheidsaandeel heeft gekocht in het bedrijf. De grootste foodportal ter wereld zet hiermee een volgende stap in haar expansie. Just-Eat investeert de komende jaren vijf tot tien miljoen Amerikaanse dollar in de joint venture.

De investering zorgt ervoor dat HungryZone kan uitbreiden naar andere gebieden, zoals Mumbai en Delhi. De foodportal is in 2006 opgericht en heeft honderdduizend ingeschreven klanten, 650 aangesloten restaurants, veertig verschillende keukens en een omzet van vijftig miljoen Indiase roepie per maand, ofwel 25 duizend maaltijden.

Ritesh Dwivedy, oprichter en CEO van HungryZone: 'We zijn verheugd samen te kunnen gaan werken met een internationale speler zoals Just-Eat . Wij zijn zelf een lokale partij die in vier jaar tijd expert is geworden van de Indiase bezorgmarkt. We denken met deze investering de komende jaren fors te kunnen groeien."

Laurens Groenendijk, Managing Director Just-Eat Benelux: 'Met deze investering zetten we een eerste stap in een verder expansie binnen Azië. We zijn tevens de eerste Europese e-commerce partij die zo'n grote investering doet in India. De keuze viel al snel op HungryZone. De Indiase markt is exotisch met een rijke cultuur en heeft een innovatieve organisatie nodig die de uiteenlopende behoeften begrijpt en hier op inspeelt. Hungry Zone heeft bewezen zo'n partij te zijn en heeft daardoor indruk op ons gemaakt.'

Over HungryZone
HungryZone is de meest vooraanstaande online portal voor het bestellen van eten en het reserveren van tafels in India. Het bedrijf is in 2006 opgericht en kan gezien worden als pionier op de Indiase markt binnen de e-commerce. HungryZone heeft inmiddels 650 restaurants aangesloten, heeft honderd duizend geregistreerde klanten, verwerkt 25 duizend maaltijden en zestienduizend restauranttafels per maand, met een omzet van vijftig miljoen Indiase roepie. www.hungryzone.com

Over Just-Eat
Just-Eat is aanwezig in tien landen wereldwijd, en is hiermee de grootste foodportal ter wereld. Via de online portal worden maandelijks één miljoen bestellingen geplaatst bij de vijftien duizend restaurants die zijn aangesloten in onder meer Nederland, België, Denemarken, Groot-Brittannië, Zweden, Ierland, Noorwegen , Spanje ,Canada en India. De in Londen gevestigde Just-Eat Group heeft jaarlijks een omzet van £200 miljoen en is te vinden in de TechCrunch Europe Top 100 index van 2010. In Nederland bundelt het online platform de krachten van meer dan tweeduizend bezorgrestaurants, van grote ketens als Domino's, Taco Mundo en New York Pizza tot lokale snackbars en shoarmazaken. Zie voor meer informatie: www.justeat.nl

-Einde bericht -