Promotie Drs. M.N. Jalil
Titel proefschrift
Customer Information Driven after Sales Service Management: Lessons
from Spare Parts Logistics
---
Promotors:
Prof.dr. L.G. Kroon
---
Co-promotors:
Dr. R.A. Zuidwijk
Datum
13 januari 2011 13:30
---
Locatie:
Woudestein, senaatszaal
---
Faculteit
Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)
Laat de klant de after-sales service-activiteiten aansturen
Klantinformatie belangrijk voor servicebedrijven
Dienstverleners die after-sales service verzorgen, zoals onderhoud en
het verstrekken van reserveonderdelen voor producten, moeten meer
gebruik maken van klantinformatie in hun bedrijfsvoering. Zo kunnen ze
beter aan de behoeften van de klant voldoen én zij hebben er
commercieel belang bij. Dit stelt Muhammad Jalil in zijn proefschrift
`Customer Information Driven After Sales Service Management: Lessons
from Spare Parts Logistics' waarop hij op donderdag 13 januari 2011 aan
de Erasmus Universiteit Rotterdam promoveert.
After sales service is een complexe taak: klanten hebben verschillende
servicebehoeften en ook op het gebied van logistiek zijn er erg veel
variabelen. De laatste jaren is al een grote groei geweest in het
aantal Service Level Agreement (SLA) - contracten en dat zal zich
doorzetten: volgens verschillende schattingen zal dienstverlening al in
2012 traditionele productieactiviteiten voorbijstreven als bron van
basisinkomen. Service-activiteiten zullen uiteindelijk een veel
belangrijkere rol spelen in alle economieën in de hele wereld, volgens
Jalil. Zijn model van een strategie op basis van klantinformatie geeft
bedrijven inzicht hoe zij hun logistieke `supply chain' beter,
efficiënter en winstgevender kunnen inrichten.
Over Muhammad Jalil
Muhammad Jalil (Pakistan, 1974) studeerde Metallurgical Engineering aan
de University of Engineering and Technology in Lahore, Pakistan en
vervolgens Industrial and Systems Engineering bij Rutgers, The State
University of NJ, in New Jersey in de Verenigde Staten. Als lid van een
Centre of Advanced Risk and Decision Analysis (CARDA) droeg hij bij aan
de ontwikkeling van een risicomodel voor de luchtvaart, dat later in
gebruik werd genomen door de NASA. In 2006 kwam Jilali naar de
Rotterdam School of Management, Erasmus University om zijn proefschrift
te schrijven. Tijdens zijn onderzoek werkte hij nauw samen met IBM, die
zijn model ook hebben geïmplementeerd. Sinds eind vorig jaar is Jalil
universitair docent aan de Suleman Dawood School of Business aan de
Lahore University of Management Sciences in Pakistan.
Erasmus Universiteit Rotterdam