Vakantiebeurs 2011: Australiërs maken massaal promotie voor hun land Publicatiedatum: 17-11-2010

Utrecht, 12 januari 2011

Vandaag is in Jaarbeurs Utrecht de Vakantiebeurs 2011 van start gegaan. Tot en met zondag 16 januari kunnen reislustige Nederlanders hun hart ophalen bij kleurrijke reisexperts uit 160 landen. Alle bestemmingen, ver weg en dichtbij, zijn aanwezig. Dit beursthema 'Onvergetelijke Bestemmingen' is helemaal op het lijf geschreven van de exposanten in het grote Australië Paviljoen (hal 1). Afgelopen zomer hebben bijna 30.000 Australiërs er serieus werk van gemaakt om op basis van een korte uitleg en een foto persoonlijke onvergetelijke vakantie ervaringen in eigen land te kunnen delen met de bezoekers van de Vakantiebeurs. Alle reacties zijn samengebracht in een gloednieuwe interactieve landkaart die op het 'Down Under' Paviljoen op de beurs wordt gepresenteerd. De landkaart bevat informatie uit de eerste hand van de Australische experts over 3500 karakteristieke hoogtepunten.

Trektocht met kamelen
Op de kaart kan een keuze worden gemaakt uit o.a. treinreizen, toeren door wijngaarden met een antieke auto, cruises en 4WD avonturen. Voor de liefhebbers staat zelfs een trektocht met kamelen in het rode hart van het continent op het programma. Deze tocht werd door de Aussies zelf uitgekozen als de meest aantrekkelijke activiteit.

Backpacker
Dat Australië met niets val te vergelijken zullen vast en zeker de vele duizenden avonturiers beamen die als backpacker al eens naar het grote continent down under zijn getrokken. Tijdens deze langdurige reizen worden werk en vakantie vaak gecombineerd en is de goed geordende organisatie Australia Working Holiday Visa de jongeren van dienst bij het opdoen van onvergetelijke ervaringen. De doelgroep heeft zich inmiddels sterk uitgebreid met de wat oudere avontuurzoekers. Soms zijn het mensen die een bezoek aan familie combineren met het zelf ontdekken van de vele toeristische mogelijkheden van het immense continent.

Zelf ervaren
Australië is een bestemming om zelf te ervaren, luidt ook het motto van het nationale verkeersbureau. Populair is het rondtrekken met een 4WD of camper In het uitgestrekte land kunnen ook fietsroutes door wijngaarden worden gemaakt, zelfs het bespieden van een pinguïnparade of zelf wijn maken behoort tot de mogelijkheden. Het continent telt bovendien 12.000 wonderschone eilanden met schitterende duiklocaties waar met enig geluk kan worden gezwommen met walvishaaien. Australië pakt stevig uit op de Vakantiebeurs om deze en vele andere toeristische troeven bij het beurspubliek te introduceren.

Verbazingwekkend avontuur
De campagne 'There's nothing like Australia' is niet alleen onderwerp van radio- en televisiespots maar ook op internet te volgen. De interactieve landkaart staat al online op www.nothinglikeAustralia.com/nl. Tot eind november kunnen liefhebbers op deze site uit twintig speciaal geselecteerde bestemmingen hun persoonlijke favoriet kiezen. Wie stemt maakt kans op een verbazingwekkend Australisch vakantie avontuur inclusief twee tickets, aangeboden door het Australisch Bureau voor Toerisme en partner Malaysia Airlines.

Tien euro
De openingstijden van de Vakantiebeurs zijn van woensdag 12 t/m zondag 16 januari van 10.00 tot 18.00 uur, op vrijdag 14 januari van 10.00 tot 21.00 uur. Entreekaarten, waarvan middagkaarten al beschikbaar zijn vanaf tien euro zijn verkrijgbaar in de voorverkoop via www.vakantiebeurs.nl met kans op een vijfdaagse vliegreis naar Slovenië voor twee personen.


Noot voor de redactie (