Friesland Bank lanceert nieuw online platform: de hyperlocal portal
Provincie Utrecht en Friesland, 20110112 -- Friesland Bank lanceert i.s.m. Fundament All Media, op basis van de Niki.nl en Jaap.nl data, de hyperlocal portals "Wonen en leven in de provincie Utrecht" (http://utrecht.isfijnwonen.nl) en "Wonen en leven in de provincie Friesland" (http://friesland.isfijnwonen.nl). Een online platform waarop alle informatie wordt verzameld op het gebied van wonen en leven in Utrecht en Friesland. Een overzichtelijke site over nieuwbouw, bestaande bouw en hypotheken, aangevuld met nieuws- en twitterberichten, uitgaanstips, foto's, video's en blogs die betrekking hebben op Utrecht en Friesland.
Friesland Bank lanceert nieuw online platform: de hyperlocal portal
`Dit bijzondere bouwproject sluit naadloos aan bij uw woonwensen. Wonen in exclusieve luxe, baden in weelde, leven als God in Frankrijk...'
Deze vorm van reclame maken heeft op de huizenmarkt haar langste tijd gehad. De hedendaagse consument is op zoek naar écht. De consument oriënteert zich - nu meer dan ooit - voornamelijk online en is op daar zoek naar relevante informatie. Mensen die een woning zoeken willen ook weten wat er in de omgeving gebeurt, welke activiteiten er plaatsvinden, welke andere huizen er te koop staan en hoe de algemene woonsfeer is.
Met dit idee in het achterhoofd lanceerde de Friesland Bank, i.s.m. Fundament All Media, op basis van de Niki.nl en Jaap.nl data, de hyperlocal portals "Wonen en leven in de provincie Utrecht" (http://utrecht.isfijnwonen.nl) en "Wonen en leven in de provincie Friesland" (http://friesland.isfijnwonen.nl). Een online platform waarop alle informatie wordt verzameld op het gebied van wonen en leven in Utrecht en Friesland. Een overzichtelijke site over nieuwbouw, bestaande bouw en hypotheken, aangevuld met nieuws- en twitterberichten, uitgaanstips, foto's, video's en blogs die betrekking hebben op Utrecht en Friesland.
Het doel: de bezoeker op transparante wijze alle informatie bieden over dit specifieke woon- en leefgebied.
De term hyperlocal (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperlocal) gonst de laatste tijd over het Internet. Inzoomen is de trend; klein nieuws is groot nieuws als het zich dichtbij afspeelt.
Een hyperlocal site werkt als volgt: op basis van zoektermen en uitsluiting van zoektermen wordt op crossmediale wijze een grote verscheidenheid aan data verzameld. Het publiek is op deze manier ook zelf onderdeel van de totstandkoming van de informatievoorziening, doordat (centrale) informatie wordt gecombineerd met meningen, ervaringen en kennis van gebruikers via bijvoorbeeld Twitter. Een hyperlocal is met andere woorden een sociaal-culturele omgeving, waarin relevante informatie omtrent een afgebakend gebied door iedereen kan worden gebruikt, hergebruikt en verrijkt met multimediale en interactieve elementen.
Het inzetten van hyperlocal sites rondom de verkoop van huizen kon wel eens een zeer waardevolle strategie zijn. De hedendaagse consument verlangt een andere aanpak. Men wil eerlijkheid, een opener houding, directer contact. Met andere woorden, makelaars en projectontwikkelaars worden uitgedaagd om beter naar de consumenten te luisteren en hen serieus te nemen in hun informatiebehoefte. En om vooral niet bang te zijn voor transparantie; transparantie kweekt vertrouwen.
Ingezonden persbericht