Nederlander benoemd in top Fortune 500-onderneming
12/01/2011 12:50
Manpower Uitzendorganisatie
Hans Leentjes benoemd in top Manpower
Nederlander in Executive Management Team Fortune 500-onderneming
Diemen, 12 januari 2011 - Met ingang van 10 januari jl. is Hans Leentjes (45) benoemd tot lid van het Executive Management Team van Manpower Inc., nummer 143 op de Amerikaanse en nummer 432 op de wereldwijde Fortune 500-lijst van grootste bedrijven. Leentjes gaat bovendien een nieuwe functie bekleden: die van Vice President, President of Northern Europe.
Als onderdeel van Manpower's internationale groeistrategie is besloten de EMEA-regio op te splitsen in twee regio's: Noord- en Zuid-Europa. Leentjes, die eerder verantwoordelijk was voor zes landen in de centrale EMEA-regio, gaat nu de regio Noord-Europa (26 landen, waaronder Nederland, Duitsland en Polen, maar ook Zuid-Afrika) leiden. Voor de regio Zuid-Europa is Francoise Gri, tevens algemeen directeur van Manpower Frankrijk, benoemd.
Volgens Jeff Joerres, CEO van Manpower Inc. heeft Hans Leentjes zowel strategisch als financieel uitmuntende resultaten behaald voor Manpower en is hij ook in moeilijke tijden een succesvol leider gebleken.
Carrière
Leentjes trad in 2005 aan als algemeen directeur van Manpower Nederland. Onder zijn leiding is onder meer de invoering van de nieuwe merkstrategie uitgevoerd. In 2008 rondde Leentjes' team met succes de overname af van Vitae, specialist in Engineering en Finance, met een omzet van meer dan $ 100 miljoen. In november 2008 droeg hij het Nederlandse directeurschap over aan Jilko Andringa en ging hij zich op centraal EMEA richten. Hans Leentjes is ook bestuurslid van de ABU, de Nederlandse vereniging van uitzendbureaus.
Over Manpower
Manpower Inc. is wereldleider op het gebied van innovatieve arbeidsmarktoplossingen; de onderneming ontwikkelt en levert diensten waarmee klanten in de voortdurend veranderende wereld van werk een winnende koers kunnen volgen. Manpower heeft meer dan 60 jaar ervaring en verzorgt diensten en oplossingen voor de gehele wereld van werk, inclusief de werving van personeel op vaste, tijdelijke of contractbasis, assessment en selectie, training, outplacement, outsourcing en consulting. Manpowers wereldwijde netwerk van bijna 4.000 vestigingen in 82 landen en regio's stelt het bedrijf in staat jaarlijks aan de wensen van 400.000 opdrachtgevers tegemoet te komen. Deze klantenkring omvat zowel kleine en middelgrote bedrijven in alle sectoren als 's werelds grootste multinationals. De focus van Manpowers werk is gericht op het vergroten van de productiviteit door verbeterde kwaliteit, efficiëntie en kostenreductie, waardoor opdrachtgevers zich beter op hun kernactiviteiten kunnen richten. Voor meer informatie over Manpower Inc.: www.manpower.com.
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.manpower.com