Amsterdam, 11 januari 2011
Mariëlle van der Gouw wint ontwerpwedstrijd 'My Creative Germany'
Utrecht, 11 januari 2011 - Mariëlle van der Gouw heeft de eerste prijs gewonnen van de ontwerpwedstrijd 'My Creative Germany'. De ..-jarige ontwerpster uit het Gelderse Rumpt krijgt een unieke Volkswagen T2 bus, voorzien van haar eigen ontwerp.
De winnaars werden vanmiddag bij de Duitsland-stand op de vakantiebeurs bekendgemaakt. Behalve een bus wint Van der Gouw twee overnachtingen in het Ruhrgebied, de bruisende cultuurmetropool die in 2010 de culturele hoofdstad van Europa was. De 2e prijs, een weekendje Berlijn, gaat naar Mieke van den Boom uit Utrecht. De derde plaats is voor Martyn Overweel uit Amsterdam. Hij krijgt twee nachten in Hamburg aangeboden.
De jury van de designwedstrijd 'My Creative Germany', bestaande uit Wouth van Eggelen (Vrienden Club T2), Annemiek van Grondel (Creatie), Michaela Klare (Duits Verkeersbureau) en Alex Schreuders (HEREmarketing), heeft in totaal 251 inzendingen beoordeeld en vijf designs genomineerd.
Hoewel veel designs van hoog niveau waren, was de jury unaniem in haar oordeel. Michaela Klare: " Mariëlle van der Gouw laat met haar ontwerp zien dat er een nieuwe wind waait door Duitsland. Op creatieve en intelligente wijze heeft ze verleden en heden in beeld gebracht. Niet alleen het Ruhrgebied werd de afgelopen jaren afgestoft, in heel het land ontstaan er nieuwe toeristische highlights zoals de Elbphilharmonie, het spectaculaire nieuwe muziekgebouw in Hamburg.'' De bus met het winnende ontwerp is tijdens de hele Vakantiebeurs bij de Duitsland-stand te bewonderen.
Wedstrijd
In september riep het Duits Verkeersbureau jong designtalent op om een ontwerp voor een originele VW-T2- bus te maken en zich daarbij door Duitsland te laten inspireren. De wedstrijd was onderdeel van de campagne Creative Germany, waarmee het Duits Verkeersbureau heeft laten zien dat Duitsland met Creative Capitals als Berlijn, Hamburg en het Ruhrgebied een onuitputtelijke bron van creativiteit en inspiratie vormt. De levendige subculturen in deze steden brengen vernieuwende ideeën op het gebied van kunst, architectuur, design en mode voort en maken Duitsland tot een jonge en creatieve vakantiebestemming.
Alle ontwerpen zijn nog tot 1 februari 2011 te zien op mycreativegermany.nl
My Creative Germany is een initiatief van het Duits Verkeersbureau, met ondersteuning van
Ingezonden persbericht