Spectaculaire groei Uitzending Gemist op mobiel
SpangaS populairste programma in 2010
Met bijna 180 miljoen bekeken video's is Uitzending Gemist ook in 2010 fors gegroeid. Via mobiel werden meer dan 18 miljoen video's bekeken. Hiermee wordt inmiddels 10% van alle programma's via mobiel opgevraagd. Populaire programma's op Uitzending Gemist waren in 2010 onder andere SpangaS, ONM en Flikken Maastricht.
Ten opzichte van 2009, toen er in totaal 148 miljoen video's werden opgevraagd, is dat een stijging van 19%. Het absolute record van bekeken video's werd al in januari gevestigd. In die maand werden 18 miljoen video's bekeken. Dit kwam met name door de populariteit van Wie is de Mol. Ook is de website per maand door gemiddeld 2,8 miljoen unieke bezoekers bezocht. Daarmee is het aantal maandelijkse bezoekers van Uitzending Gemist met 36% gestegen ten opzichte van 2009.
Opvallend is de stijging van het aantal unieke bezoekers in het laatste kwartaal. Onder andere dankzij de lancering van
Mobiel
Ten opzichte van 2009 is het gebruik van Uitzending Gemist voor mobiel spectaculair gegroeid. In totaal werden meer dan 18 miljoen video's opgevraagd. In 2009 werden 2,7 miljoen video's via mobiel bekeken. De applicatie voor de iPhone en iPod Touch neemt met ongeveer 17 miljoen video's het merendeel van het mobiele bereik voor haar rekening. Via de mobiele website
Bron: Sitestat