Nieuwe functies voor Selligent Interactive Marketing
Extra functionaliteit voor een betere cross-channel beleving
Brussel, 20110110 -- Selligent, internationaal leverancier van oplossingen voor conversiemarketing en interactieve CRM ( http://www.selligent.com/en/Solutions/InteractiveMarketing.aspx ), verrijkt zijn oplossing Selligent Interactive Marketing met nieuwe functies om de klantenkennis te vergroten, het virale effect van marketingcampagnes te versterken en de klantervaring en -waarde te optimaliseren.
De consument beperkt zich niet tot één enkel communicatiekanaal maar vertoont hoe langer hoe meer een cross-channel gedrag. Deze verandering beïnvloedt de strategieën die bedrijven uittekenen voor hun klantrelaties en brengt nieuwe uitdagingen met zich mee: het beheer van marketingdruk, het beheersen van online en offline kanalen, het opduiken van nieuwe kanalen en - niet te vergeten - kennis van de klant en zijn voorkeuren met de bedoeling interacties te personaliseren en klanten te veroveren en aan zich te binden. Hoe, in deze context, het enthousiasme en de waarde van een klant definiëren? Hoe deze kennis gebruiken om de relatie met klanten te optimaliseren? En hoe anticiperen op hun verwachtingen? Dit zijn enkele van de problemen in verband met de nieuwe uitdagingen die het uitgangspunt vormen voor een doeltreffende relatie en waarvoor Selligent oplossingen aanreikt.
Als antwoord op deze uitdagingen heeft Selligent Interactive Marketing de functies versterkt voor de analyse en exploitatie van informatie over de doelgroepen van marketingdiensten. Hierdoor kunnen deze teams meteen de personen identificeren die hun e-mails lezen en erop reageren via hun mobiele telefoon en zij die hun mobiele systemen en vaste werkpost combineren. Door deze gegevens met elkaar te kruisen zijn marketeers in staat de verschillende gebruikersprofielen aan te vullen en een nog doelgerichter aanbod voor te stellen.
Bovendien kunnen marketeers dankzij Selligent Interactive Marketing de mogelijkheden van sociale media volledig uitbuiten. Naast functionaliteit voor het uitwisselen van content en de creatie van buzz, introduceert Selligent immers een reeks functies om sociale media, netwerken en invloedrijke internetgebruikers te identificeren.
Door deze functies kunnen marketeers het potentieel van elk contact definiëren en deze kennis gebruiken om hun communicatie aan te passen en doelgerichte content te creëren die beantwoordt aan de persoonlijke verwachtingen van elke consument. Ze kunnen eveneens de internetgebruikers identificeren die het meest actief zijn op de sociale netwerken en diegenen die de ambassadeurs zijn van hun merken, en dat met een minimale investering. Met Selligent Interactive Marketing is het niet meer de technologie die beslist over de segmentering, maar wel het gedrag van de consument.
"Alles gaat alsmaar sneller! Facebook heeft intussen bijna een miljard leden en het gebruik van smartphones steeg met 54%. Dit zegt alles over de toegenomen convergentie van de kanalen en over de ontwikkeling van van cross-channel relaties en nieuwe gedragspatronen. Gevolg: de consument is ongeduldiger, veeleisender en beter geïnformeerd. En ondanks al deze nieuwe uitdagingen moet de consument toch het centrale punt blijven waarrond een klantrelatie draait. Al onze R&D-inspanningen concentreren zich dan ook op de kennis van de consument. Praktisch gezien bieden we bedrijven de mogelijkheid om het geheel van online en offline kanalen op een eenvoudige en geautomatiseerde manier te integreren in hun marketingstrategie en zo hun klantenkennis en de klanttevredenheid te verhogen en het conversieproces te verbeteren", verklaart Mieke De Ketelaere, Director Product Marketing and Technology Alliances.
Als cross-channel marketingoplossing consolideert Selligent Interactive Marketing de totaliteit van interactieve contactpunten met klanten en prospecten, analyseert de gegevens die eruit voortkomen en zorgt nadien - via een enkel platform en over het geheel van kanalen - voor een geautomatiseerde, pertinente en vooral gepersonaliseerde online dialoog doorheen de volledige aankoopcyclus. Ze past zich aan aan het gedrag van de klant en aan wijzigingen in de communicatiemethode en biedt de specialisten nog meer mogelijkheden om op een makkelijke manier hun klantinteracties te optimaliseren. Deze vernieuwingen kwamen tot stand dankzij de uitwisseling van ervaringen met meer dan 250 internationale merken en hun creatieve agentschappen.
Over Selligent
Selligent is een specialist in oplossingen voor conversiemarketing en interactieve CRM. Via deze oplossingen voor klantinteracties en voor de optimalisering van cross-channel strategieën kunnen organisaties een individuele dialoog opbouwen met de klant of consument waarbij diens voorkeur voor een bepaald communicatiekanaal en contactmoment centraal staat. Dit resulteert in een grotere conversieratio, meer rendement, minimaal klantverlies en een superieure klantbeleving over alle kanalen.
De unieke aanpak van Selligent combineert flexibiliteit, pragmatisme en betrokkenheid om zo het succes te verzekeren van projecten voor een gepersonaliseerd beheer van relaties en interacties.
Selligent biedt oplossingen aan meer dan 700 klanten uit de financiële wereld, telecommunicatie, media en uitgeverij, toerisme, kleinhandel, automobielsector, gezondheidszorg en industrie.
Selligent telt meer dan 115 medewerkers en registreerde in 2009 een zakencijfer van 18,6 miljoen euro.
Het hoofdkantoor van Selligent bevindt zich in België. Selligent heeft vestigingen in België, Nederland, Frankrijk, Polen, Duitsland, Italië en Spanje. Het bedrijf is in de meeste Europese landen aanwezig via een netwerk van marketing- en communicatieagentschappen, van franchisehouders, en van distributie- en integratiepartners.
Voor meer informatie kunt u terecht op onze website www.selligent.com of onze blog http://blog.selligent.com.
Volg Selligent op Twitter: http://twitter.com/selligent.
VOOR ALLE PERSINFORMATIE
Patricia Duponcheel
Marketing Co-ordinator
Tel : +32 (0)2 808 89 36
http://www.selligent.com