Mashable Award voor Eurail and InterRail klantensupport op Facebook
10/01/2011 08:41
PR Newswire
LAS VEGAS en UTRECHT, Nederland, January 10, 2011 /PRNewswire/ -- De klantenservice die Eurail.Com zijn klanten biedt via sociale media als Facebook en Twitter is onderscheiden met een Mashable Award, de jaarlijkse 'Internet Oscar' voor het beste wat er op het web te vinden is. De Nederlandse online verkoper van Europese treinpassen ontving de prijs tijdens het jaarlijkse Mashable Awards-gala in Las Vegas, in de categorie 'Beste Klantenservice via Sociale Media'.
Al meer dan vijftig jaar is de Eurail Pass de beste manier voor reizigers van buiten Europa om het continent per trein te ontdekken. Eurail.Com verkoopt de passen sinds zeven jaar online en sinds vier jaar is daar voor Europese reizigers de InterRail Pass bijgekomen, waarvoor klanten terecht kunnen op Interrailnet.com. Drie jaar geleden werd het bedrijf actief op sociale media.
Momenteel hebben de sociale mediapagina's van Eurail.Com meer dan 50.000 volgers. Een gedreven team van reisprofessionals beantwoordt alle vragen binnen enkele uren in verschillende talen. Paulien Pierik, Managing Director van Eurail.Com: "Facebook is een geweldig platform om reizigers van over de hele wereld samen te brengen. Sociale media werken zelfs sneller, efficiënter en persoonlijker dan klantenservice per e-mail. Onze Eurail en InterRail Passes bieden zoveel reisopties dat wat hulp bij planning welkom kan zijn. Netwerken als Facebook en Twitter maken het mogelijk dat kennis en ervaringen gedeeld kunnen worden. Sales Director Jeroen de Bruin voegt daaraan toe: " Eurail.Com streeft ernaar het verschil te maken door uitmuntende service aan te bieden. Het gebruik van social media helpt ons onze klanten beter te begrijpen en betere producten aan te bieden."
Mashable.com is een van de belangrijkste bronnen voor nieuws uit digitale en sociale media en op het gebied van technologie en internetontwikkelingenDe bijna een miljoen stemmers bepaalden de vijf finalisten en verkozen Eurail.Com tot winnaar in de categorie Best Social Media Customer Service.
"Eurail.Com heeft het geluk dat het extreem gedreven agenten heeft. Onze fans ontvangen een persoonlijk antwoord, geen standaardtekst. Ze praten met een echt mens die anekdotes vertelt en tips geeft uit eigen treinreiservaring ," zegt social media manager Chantal Sukel van Eurail.Com. "Sociale media interactie maakt onze klantensupport beter. Het winnen van deze prestigieuze Award motiveert ons om onze service nog verder te verbeteren."
Meer informatie: www.eurail.com, http://www.interrailnet.com, http://www.facebook.com/interrailnet, http://www.facebook.com/eurorail of http://www.mashable.com