Het Bureau Bedrijfsleven van de gemeente Stadskanaal vraagt bij het
Ministerie van Economische Zaken een Bewijs van Goede Dienst aan. Dit
bewijs is een resultaat van een uit te voeren nulmeting en het
opstellen van een plan waarmee de gemeente Stadskanaal de
dienstverlening aan ondernemers verder wil verbeteren.
Het Ministerie van EZ heeft een objectief en praktisch instrument
ontwikkeld, waarmee deze meting kan worden uitgevoerd. De basis vormt
de top tien van meest aangevraagde gemeentelijke producten door
bedrijven, zoals bijvoorbeeld een omgevingsvergunning voor bouwen of
milieu, of een drank- en horecawetvergunning.
Aan de hand van tien normen zal getoetst worden hoe de dienstverlening
aan bedrijven in de gemeente er voor staat, door middel van concrete
dossiers van ondernemers en enquêtes. De gemeente Stadskanaal is van
plan de verbeteracties, die hieruit voortvloeien, in goed overleg met
de ondernemers uit te voeren om zo de ingezette professionaliseringslag
te vervolgen.
Dankzij de invoering van het accountmanagement en de vaststelling van
het economisch beleidsplan samen met ondernemers zet de gemeente de
verbetering van dienstverlening al meer kracht bij. Naast de
verbetering van dienstverlening aan ondernemers, staat ook de
vermindering van regeldruk centraal bij het Bureau Bedrijfsleven.
* 10 januari 2011
Gemeente Stadskanaal