Consumentenautoriteit
Consumentenautoriteit.nl in Rijksbrede Huisstijl
5 januari 2011 | Nieuwsbericht
Consumentenautoriteit.nl start het nieuwe jaar met een nieuwe
uitstraling. Vanaf vandaag is de website vormgegeven in de rijksbrede
huisstijl.
Nieuwe rijksbrede huisstijl
De nieuwe uitstraling is het gevolg van de rijksbrede huisstijl waaraan
alle rijksoverheidsinstellingen moeten voldoen. Het doel van één
huisstijl is om de rijksoverheid herkenbaarder en toegankelijker te
maken voor burgers en bedrijven. Ook verwacht het kabinet dat er kosten
worden bespaard, doordat het ontwikkelen en beheren van één huisstijl
goedkoper is dan ontwikkelen en beheren van ruim 200 verschillende
stijlen.
Wat is er veranderd?
Het logo met de groene stippen van de Consumentenautoriteit is,
conform de richtlijnen, vervangen door het rijkswapen en -lint.
Daarnaast is de groene hoofdkleur vervangen door drie heldere kleuren
uit het rijksbrede kleurenpalet: geel, blauw en rood. Naast het
uiterlijk heeft de Consumentenautoriteit de structuur, informatie en
functionaliteiten van de website geoptimaliseerd. Hiermee is de
informatie over de bevoegdheden en werkwijze van de toezichthouder
overzichtelijker en beter vindbaar gemaakt voor ondernemers en andere
bezoekers van de website. Daarnaast zijn op Consumentenautoriteit.nl
extra verwijzingen opgenomen naar ConsuWijzer.nl, het gezamelijke
informatieloket voor consumenten van de Consumentenautoriteit, OPTA en
NMa. Consumenten die op de website van de Consumentenautoriteit
informatie zoeken over hun rechten of een klacht in willen dienen over
een bedrijf, klikken voortaan eenvoudiger door naar relevante
webpagina's op ConsuWijzer.nl
Voortaan zullen ook de andere communicatiemiddelen van de
Consumentenautoriteit in de 'stijl van het Rijk' verschijnen.