HTM



* HTM start proef reizigersinformatie via twitter Nr. 1, 7 januari 2011

Op maandag 10 januari 2011 start HTM met een proef om actuele reizigersinformatie via twitter te verspreiden. De proef duurt een half jaar. Daarna bepaalt HTM aan de hand van de opgedane ervaringen of twitter inderdaad een gewenste aanvulling is op de bestaande communicatiemiddelen.

HTM wil de communicatie met haar reizigers continu verbeteren. De afgelopen tijd is HTM gebleken dat niet altijd alle reizigers even snel te bereiken waren om wijzigingen in de dienstregeling te melden. Twitter kan een nuttige aanvulling zijn om meer reizigers sneller "realtime" te informeren. Van begin tot eindedienstregeling gaat HTM actuele reisinformatie "twitteren".

Het betreft een proef van een half jaar waarbij in eerste instantie alleen tweets met actuele reisinformatie worden geplaatst. Tijdens de proef bekijkt HTM hoe zij het beste kan reageren op tweets van reizigers. Daarnaast onderzoekt HTM ook de mogelijkheid om op lijnniveau te gaan twitteren.
Het HTM twitteraccount is HTM_reisinfo. Dit is het enige officiële account van waaruit HTM actuele reisinformatie "twittert".