HTM
* HTM start proef reizigersinformatie via twitter
Nr. 1, 7 januari 2011
Op maandag 10 januari 2011 start HTM met een proef om actuele
reizigersinformatie via twitter te verspreiden. De proef duurt een
half jaar. Daarna bepaalt HTM aan de hand van de opgedane
ervaringen of twitter inderdaad een gewenste aanvulling is op de
bestaande communicatiemiddelen.
HTM wil de communicatie met haar reizigers continu verbeteren. De
afgelopen tijd is HTM gebleken dat niet altijd alle reizigers even
snel te bereiken waren om wijzigingen in de dienstregeling te
melden. Twitter kan een nuttige aanvulling zijn om meer reizigers
sneller "realtime" te informeren. Van begin tot
eindedienstregeling gaat HTM actuele reisinformatie "twitteren".
Het betreft een proef van een half jaar waarbij in eerste instantie
alleen tweets met actuele reisinformatie worden geplaatst. Tijdens
de proef bekijkt HTM hoe zij het beste kan reageren op tweets van
reizigers. Daarnaast onderzoekt HTM ook de mogelijkheid om op
lijnniveau te gaan twitteren.
Het HTM twitteraccount is HTM_reisinfo. Dit is het enige officiële
account van waaruit HTM actuele reisinformatie "twittert".