Ingezonden persbericht
PERSBERICHT 8 januari 2011
Amsterdamse burgemeester erevoorzitter Welcom
Burgemeester Eberhard van der Laan heeft donderdagavond 6 januari 2011 met verve de nieuwe website van Welcom, de communicatievereniging voor de Metropoolregio Amsterdam geopend. Hij deed dat in het onlangs geopende DeLaMar Theater, waar de 45-jarige vereniging met een naamswijziging en nieuw logo het nieuwe jaar inluidde. Nadat Van der Laan de aanwezige communicatieprofessionals had gefeliciteerd accepteerde hij het erevoorzitterschap van Welcom. Amsterdam communiceert!
Het Amsterdamse DeLaMar Theater puilde donderdag uit met specialisten uit het communicatievak en aanverwante vakgebieden, zoals journalisten en tekstschrijvers, designers, marketeers en trainingacteurs. Zij waren getuige van de naamswijziging van de communicatievereniging van de Metropoolregio Amsterdam van VSA naar Welcom. "Met de nieuwe naam stralen we als communicatievereniging meer lef uit en kunnen we innovatiever en inspirerender werken", vertelde voorzitter Ronald Heister het gehoor. "De huisstijl is fris, uitnodigend en communicatief zoals we ons dat voorstelden bij wat de VSA moest zijn. Welcom biedt ons die combinatie en voegt daar lef en verrassing aan toe", vult vicevoorzitter Thijs Box aan. De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan onthulde de door Haboes gebouwde en door Dutchlabel* ontworpen website door aan een rood pluche doek met een gouden koord te trekken. Na deze handeling accepteerde Van der Laan met veel plezier het erevoorzitterschap van Welcom.
"Amsterdam is een unieke stad", memoreerde burgemeester Eberhard van der Laan in zijn dankwoord aan de leden van Welcom. "Ik ben nu zes maanden burgemeester van Amsterdam en hoewel velen denken dat het slecht gaat met de stad, ben ik van overtuigd dat we aan de vooravond staan van de Derde Gouden Eeuw! Voor veel mondiale bezoekers zijn wij de gateway to Europe. Daar hoeven we niet veel voor te doen, omdat we als stad geen enkele bedreiging vormen voor de hele grote metropolen als Berlijn, Parijs, Londen. Maar dat is slechts schijn, want juist door die vanzelfsprekendheid vergeten we te communiceren over onze mooie stad als toeristen en congresbezoekers weer thuis zijn. We moeten hen dan ook blijvend op de hoogte houden van al het moois wat we als Amsterdam te bieden hebben."
Welcom heeft het signaal van burgemeester Eberhard van der Laan direct opgepakt. "In het design van de website zijn beelden van de stad prominent vertegenwoordigd. Niet alleen de gebruikelijke toeristische beelden, maar Amsterdam, zoals vooral de Amsterdammers zelf het kennen", volgens Heister. "Daarom nodigen we u van harte uit om als erevoorzitter te fungeren van onze vereniging, zodat u blijvend kunt zien wat we als Welcom over en vanuit de Metropoolregio Amsterdam communiceren." Burgemeester Van der Laan gaf aan vereerd te zijn met het aangeboden erevoorzitterschap en beloofde de communicatie van dichtbij te volgen, want... Amsterdam communiceert! Welcom!
*Dutchlabel ontwikkelde tevens de nieuwe huisstijl
Noot voor redacties
Voor meer informatie (