KPMG

Datum: 7-1-2011

KPMG nieuwe hoofdsponsor Nederlandse waterpoloploegen

De Koninklijke Nederlandse Zwem Bond (KNZB) heeft op 7 januari 2010 op het jaarlijkse waterpologala bekend gemaakt een nieuwe partner te hebben gevonden in KPMG. KPMG wordt (naast de Lotto) hoofdsponsor van de Nederlandse heren en dames waterpoloselecties, en neemt daarbij het stokje over van WIDEX (de succesvolle samenwerking eindigt na vier jaar, met als hoogtepunt het Olympische goud voor de dames in Beijing 2008).

"KPMG kiest voor het Nederlandse waterpolo omdat waterpolo een sport is met enorm veel potentie en omdat de bond heeft laten zien zeer ambitieus te zijn. Dit spreekt ons bij KPMG bijzonder aan. Waterpolo is een teamsport waarin samenwerking van cruciaal belang is om de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Ook binnen KPMG hechten we veel waarde aan samenwerken, met respect voor ieders kwaliteiten en eigenschappen. Wij zijn een organisatie die gaat voor de hoogste kwaliteit, we hebben uitstekende professionals in dienst, beschikken over een diepgaande markt- en segmentkennis en gaan voor permanente innovatie. We willen graag helpen om het Nederlandse waterpolo naar een hoger plan te brengen", aldus Onno Sloterdijk, partner Corporate Finance en head of Private Equity KPMG Nederland.

"De KNZB is zeer content met KPMG als nieuwe hoofdsponsor van het Nederlandse waterpolo. KPMG en de KNZB hebben tot doel de sport te promoten en naar een hoger platform te tillen. Dit sluit naadloos aan bij de ambities van de KNZB. Hierin is de doelstelling voor de dames de top zes bij de WK in Sjanghai en uiteindelijk deelname aan de Spelen. De heren dienen aansluiting te vinden bij de Europese subtop om uiteindelijk goed te kunnen presteren tijdens de EK van 16 t/m 29 januari 2012 in Eindhoven, " aldus Jan Kossen, Algemeen Directeur KNZB.