Datum: 7-1-2011
KPMG nieuwe hoofdsponsor Nederlandse waterpoloploegen
De Koninklijke Nederlandse Zwem Bond (KNZB) heeft op 7 januari 2010 op
het jaarlijkse waterpologala bekend gemaakt een nieuwe partner te
hebben gevonden in KPMG. KPMG wordt (naast de Lotto) hoofdsponsor van
de Nederlandse heren en dames waterpoloselecties, en neemt daarbij het
stokje over van WIDEX (de succesvolle samenwerking eindigt na vier
jaar, met als hoogtepunt het Olympische goud voor de dames in Beijing
2008).
"KPMG kiest voor het Nederlandse waterpolo omdat waterpolo een sport
is met enorm veel potentie en omdat de bond heeft laten zien zeer
ambitieus te zijn. Dit spreekt ons bij KPMG bijzonder aan. Waterpolo is
een teamsport waarin samenwerking van cruciaal belang is om de
wedstrijd tot een goed einde te brengen. Ook binnen KPMG hechten we
veel waarde aan samenwerken, met respect voor ieders kwaliteiten en
eigenschappen. Wij zijn een organisatie die gaat voor de hoogste
kwaliteit, we hebben uitstekende professionals in dienst, beschikken
over een diepgaande markt- en segmentkennis en gaan voor permanente
innovatie. We willen graag helpen om het Nederlandse waterpolo naar een
hoger plan te brengen", aldus Onno Sloterdijk, partner Corporate
Finance en head of Private Equity KPMG Nederland.
"De KNZB is zeer content met KPMG als nieuwe hoofdsponsor van het
Nederlandse waterpolo. KPMG en de KNZB hebben tot doel de sport te
promoten en naar een hoger platform te tillen. Dit sluit naadloos aan
bij de ambities van de KNZB. Hierin is de doelstelling voor de dames de
top zes bij de WK in Sjanghai en uiteindelijk deelname aan de Spelen.
De heren dienen aansluiting te vinden bij de Europese subtop om
uiteindelijk goed te kunnen presteren tijdens de EK van 16 t/m 29
januari 2012 in Eindhoven, " aldus Jan Kossen, Algemeen Directeur KNZB.