Next Generation Horeca - Trendgids 2011
door trendwatcher Alexander Dolstra van Next Generation Horeca
De Meern, 20110107 -- De Horeca heeft een wisselend jaar achter de rug. Veel ondernemers hebben flink geinvesteerd en hebben daar de vruchten van kunnen plukken. Wat heeft het komende jaar voor ons in petto? Trendwatcher Alexander Dolstra kijkt alvast vooruit naar 2011 met de trends, innovaties en een Hot-or-Not - lijstje.
2011 wordt het `Jaar van Transparantie'. Veel consumenten zijn de onverschilligheid in de horeca beu en zullen dit sterker gaan uiten op blogs, facebook, twitter en andere social media. Tegelijkertijd biedt dit kansen waarop de innovatieve horeca kan inspelen. Degene die inspelen op deze ontwikkeling en zich onderscheiden, kunnen rekenen op een positieve reactie uit de markt.
Hot-or-Not: In 2011 breekt payrolling echt door in de horeca; men verkiest lokale producten boven biologisch; er komt meer draag vlak voor voedingswaarde en afkomst; Sterrenchefs ruilen van keuken; Groenten zijn het nieuwe vlees; De opkomst van de Doe-Het-Zelf consument; de horeca kan niet meer om social media heen. Hummus, perenstroop, lavendel, eetbare bloemen, honing en warmonder boter zijn ingrediënten die we terug gaan zien in 2011.
Een horecagelegenheid zonder goede webpagina kan echt niet meer; bier lijkt de harten niet meer te warmen; Prosecco is gemeengoed geworden; ellenlange menukaarten hebben nog maar weinig fans en grote porties passen niet meer bij onze levensstijl.
De Next Generation Horeca trendgids 2011 heeft als doel, de horeca handvatten te bieden om te innoveren binnen ieders budget. Aan de hand van 20 trends, illustraties en duidelijke voorbeelden laten we zien welke ontwikkelingen er zijn en hoe deze toegepast kunnen worden. De Next Generation Trendgids 2011 is bedoeld als inspiratie naslagwerk om ideeën op te doen die passen bij de visie en doelgroep van de horeca ondernemer.
U kunt de Horeca Trendgids 2011 downloaden op: Horeca Entree of Facebook
Ingezonden persbericht