Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Omzet M4N in 2010 met ruim 40 procent gestegen
Amsterdam, 6 januari 2011 - Het Nederlandse affiliate marketing netwerk M4N heeft in 2010 een voorlopige omzet van 16,9 miljoen euro behaald. Dit is een stijging van ruim 40 procent ten opzichte van 2009, waarin 12 miljoen euro omzet werd behaald. De consumentenbestedingen die via M4N zijn gedaan liggen rond de 350 miljoen euro; ongeveer 4,5 procent van het totaal aan online consumentenbestedingen in Nederland.
Thuiswinkel.org schat in dat het totaal online consumentenbestedingen in 2010 in Nederland ongeveer 8 miljard euro bedroeg. M4N is, met 350 miljoen euro aan online consumentenbestedingen, goed voor ongeveer 4,5 procent van dit totaal.
M4N voorspelde eerder dit jaar al dat de omzet over 2010 rond de 17 miljoen zou uitkomen, zoals ook is vermeld in de onlangs gepubliceerde omzet top 10 op Affiliateblog.nl. In deze lijst staat de omzetverwachting over 2010 per affiliate marketing netwerk. Tot nu toe is M4N het enige netwerk dat de cijfers daadwerkelijk bekend maakt.
Thomas Joosten is blij met het resultaat en denkt dat de groei vooral is te danken aan de branchespecifieke aanpak en de kennis en expertise van de mensen die M4N in huis heeft. 'Je merkt dat het verschil in de markt wordt gemaakt in kwaliteit. Kwaliteit van specifieke producten waarmee wordt gewerkt, zoals datafeeds, maar ook kennis over het toepassen van affiliate marketing in verschillende sectoren. Denk hierbij aan de zorgcampagne bij verzekeraars versus een uitverkoop bij een retailer. Uiteindelijk moet alles van toegevoegde waarde zijn voor de consument en dit uit zich in kwaliteit van de traffic.'
Wat betreft de verwachte ontwikkelingen in de markt zegt Joosten: 'In 2011 zullen bedrijven als M4N zich nog meer moeten richten op innovatie waarbij de consument en haar koopproces via internet, in combinatie met andere communicatie kanalen, centraal staat. Om deze kanalen goed op elkaar af te kunnen stemmen zal het verder openstellen van gebruikte software een belangrijke rol krijgen.'
Tot slot laat Thomas Joosten glimlachend weten dat hij op dit moment erg uitkijkt naar de affiliate trip richting de Affiliate Summit in Las Vegas. Affiliates die net als M4N de doelstelling van 50 procent groei ten opzichte van de eerste helft van het jaar behaalden, mogen op kosten van het netwerk naar het grootste affiliate event ter wereld. Op 8 januari vertrekt M4N met zo'n veertig affiliates naar het summit.
Over M4N
M4N heeft als missie het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website-eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet-commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van betrouwbare statistieken en promotiemateriaal.
M4N werkt voor klanten als Centraal Beheer, KPN, Wehkamp, Center Parcs en LOI, stond dit jaar voor de vierde keer in de Deloitte Technology Fast50 en won de FD Gazellen Award 2010. Voor meer informatie, zie: www.m4n.nl.