Ingezonden persbericht
Joint promotion actie
Unieke samenwerking Hoornse restaurants en musea
In Hoorn zijn deze winter in drie musea tentoonstellingen te zien over eten en drinken. Wat is er nou aardiger dan een bezoek aan de exposities af te sluiten met een etentje in één van de vele goede restaurants die de stad rijk is.
Dat is de gedachte achter een unieke samenwerking tussen het Westfries Museum, het Museum van de Twintigste Eeuw, het Affichemuseum en een tiental restaurants in Hoorn.
Wie één van de tentoonstellingen bezoekt krijgt een voucher cadeau. Op vertoon van deze voucher bieden de deelnemende restaurants een culinaire verrassing aan bij een diner of lunch. Alle gasten van de restaurants ontvangen op hun beurt een voucher die recht geeft op korting op het passe partout voor de drie exposities. Een gebaar dat voor een gezelschap van 4 personen al snel een voordeel van minimaal E 10,- oplevert.
Op deze manier hopen de restaurants en de musea het bezoek over en weer te bevorderen en ook een bezoek aan Hoorn aantrekkelijk te maken in de komende wintermaanden.
De actie loopt tot en met 13 maart 2011.
De deelnemende restaurants zijn Alpino, (B)eet!, De Hoofdtoren, Hendrickje Stoffels, De Nadorst, Ridderikhoff, De Rooie Kip, De Tuynkamer, De Waag en Zuid.
In het Westfries Museum is de expositie 'Smakelijk Eten' te zien over eten en drinken in de Gouden Eeuw, in het Museum van de Twintigste Eeuw de tentoonstelling 'Aan tafel ! Van hooikist tot magnetron' over de veranderende eetgewoonten in de vorige eeuw en in het Affichemuseum 'A la Carte', een prachtige verzameling reclameklassiekers met eten en drinken.
Kijk voor meer informatie op www.hoornmuseumstad.nl
Ingezonden persbericht