Media alert

UNIT4 introduceert productstrategie 'Route 66' voor Agresso Business World ~ Onderdeel van 'Independence'-strategie zorgt voor meer flexibiliteit in het updaten en vernieuwen van Agresso Business World ~

Sliedrecht, 6 januari 2011 - UNIT4 introduceert 'Route 66', een nieuwe productstrategie die voor gebruikers de weg uitstippelt naar ERP-onafhankelijkheid. De komende twee jaar brengt de bedrijfssoftwareleverancier een aantal nieuwe product releases op de markt, die organisaties in staat stelt om snel in te spelen op verandering. Gebruikers van Agresso Business World kunnen zelf kiezen welke releases (milestones) en modules ze willen gebruiken. In tegenstelling tot de 'alles-of-niets-benadering' die de meeste grote ERP-aanbieders hanteren voor upgrades, kunnen klanten zelf kiezen in welk tempo ze nieuwe gebruikerservaringen, technologieën en delivery-methodes willen adopteren, zodat ze het maximale uit hun investering kunnen halen.

Door de grotere keuzevrijheid kunnen klanten nieuwe mogelijkheden sneller in gebruik nemen - ze kiezen immers zelf de onderdelen van een upgrade die op korte termijn van belang zijn voor het bedrijf, zonder dat ze vast zitten aan een omvangrijke ERP-upgrade met veel mogelijkheden die niet meteen relevant zijn voor de organisatie.

"Met deze andere kijk op nieuwe producten en upgrades zijn we andere grote aanbieders van ERP-oplossingen wederom een stap voor als het gaat om het verder verlagen van de langetermijnkosten en de mogelijkheden om veranderingen in eigen hand te houden," zegt Ton Dobbe, Vice President, Product Marketing bij UNIT4. "We merken dat klanten steeds meer de behoefte hebben om de kosten van bedrijfssoftware in eigen hand te houden en te flexibiliseren.

"Uit economische noodzaak heeft de gebruiker van ERP meer kennis verworven over de infrastructurele en technologische besturing achter die bedrijfssoftware. Bedrijven kiezen niet langer automatisch voor grote aanbieders die ERP baseren op de initiële gebruikerskosten of de mogelijkheden van één enkele bron. CIOs en CFOs hebben zich in het verleden herhaaldelijk gebrand aan oplossingen die budgetten met miljoenen overschrijden op het moment dat onderverwachte veranderingen optreden. Route 66 is het eerste concrete mijlpaal dat de weg naar onafhankelijkheid voor gebruikers van Agresso Business World heeft ingeleid."

Agresso Business World Route 66 is een belangrijke stap op de weg die UNIT4 wil inslaan naar 'onafhankelijkheid' voor gebruikers. Dankzij deze 'Independence Strategy' profileert het bedrijf zich verder als marktleider in ERP-oplossingen voor organisaties die met veel veranderingen te maken hebben.