Gemeente Maasgouw


Nieuw bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking

Als u vanaf 1 januari 2011 referent bent of (financieel) garant staat voor een visum kort verblijf dan heeft u een `bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking' nodig. Het `bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking' is een standaard formulier. Dit formulier komt in de plaats van de uitnodigingsbrief en de garantverklaring.

Als u op dit moment al een gelegaliseerde uitnodigingsbrief en/of garantverklaring heeft dan kunt u die nog gebruiken. Deze uitnodigingsbrief en/of de garantverklaring mogen alleen niet ouder zijn dan 3 maanden.

Het nieuwe `bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking' kunt u onderaan deze pagina downloaden. Ook kunt u het formulier downloaden van de site www.ind.nl of van de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken www.minbuza.nl.

U moet het formulier uitprinten, invullen en ondertekenen. Daarna moet u het formulier laten legaliseren door de gemeente waar u woont. De gemeente zal dan op bladzijde 3 van het formulier een handtekening/stempel plaatsen. Hiermee wordt vastgesteld dat de handtekeningen op het formulier van de logiesverstrekker en/of garantsteller (en zijn/haar partner) zijn gecontroleerd. Er zijn kosten verbonden aan de legalisatie, zijnde EUR.4,70 per legalisatie van de handtekening.

Na legalisatie moet het formulier samen met de andere vereiste documenten ingeleverd worden bij de Nederlandse ambassade of het consulaat in het buitenland.


* uitnodiging garantverklaring IND 2011.pdf (125,58 KB)

Publiekscentrum | Markt 36 Maasbracht | Telefoon 0475 85 25 00