Gemeente Maasgouw
Nieuw bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking
Als u vanaf 1 januari 2011 referent bent of (financieel) garant staat
voor een visum kort verblijf dan heeft u een `bewijs van garantstelling
en/of particuliere logiesverstrekking' nodig. Het `bewijs van
garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking' is een standaard
formulier. Dit formulier komt in de plaats van de uitnodigingsbrief en
de garantverklaring.
Als u op dit moment al een gelegaliseerde uitnodigingsbrief en/of
garantverklaring heeft dan kunt u die nog gebruiken. Deze
uitnodigingsbrief en/of de garantverklaring mogen alleen niet ouder
zijn dan 3 maanden.
Het nieuwe `bewijs van garantstelling en/of particuliere
logiesverstrekking' kunt u onderaan deze pagina downloaden. Ook kunt u
het formulier downloaden van de site www.ind.nl of van de site van het
Ministerie van Buitenlandse Zaken www.minbuza.nl.
U moet het formulier uitprinten, invullen en ondertekenen. Daarna moet
u het formulier laten legaliseren door de gemeente waar u woont. De
gemeente zal dan op bladzijde 3 van het formulier een
handtekening/stempel plaatsen. Hiermee wordt vastgesteld dat de
handtekeningen op het formulier van de logiesverstrekker en/of
garantsteller (en zijn/haar partner) zijn gecontroleerd. Er zijn kosten
verbonden aan de legalisatie, zijnde EUR.4,70 per legalisatie van de
handtekening.
Na legalisatie moet het formulier samen met de andere vereiste
documenten ingeleverd worden bij de Nederlandse ambassade of het
consulaat in het buitenland.
* uitnodiging garantverklaring IND 2011.pdf (125,58 KB)
Publiekscentrum | Markt 36 Maasbracht | Telefoon 0475 85 25 00