Stichting Promotie Televisiereclame

Amstelveen, 6 januari 2011

Ton Rozestraten nieuwe voorzitter van SPOT

Met ingang van 1 januari 2011 is Ton Rozestraten (RTL Nederland) benoemd tot voorzitter van SPOT. Ton Rozestraten volgt Peter Vertregt (SBS Broadcasting) op, van wie de termijn van twee jaar verstreken is.

Het SPOT bestuur wordt gevormd door Arian Buurman (STER), Ton Rozestraten (RTL Nederland), Allard Ruyl (Discovery Networks), Rogier van de Paverd (MTV Networks), Peter Vertregt (SBS Broadcasting) en Michel van der Voort, die op 1 januari jl. gestart is als nieuwe directeur van SPOT.

Het eerste wapenfeit van de nieuwe voorzitter en directeur zal de presentatie zijn van de jaarcijfers over de TV reclame markt. Deze cijfers worden op 9 februari a.s. gepresenteerd. Over SPOT
SPOT is het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame. SPOT verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders. Voor de uitvoering van haar taken is SPOT onder meer op de volgende wijzen actief:
* Onderzoek naar het gebruik van televisie en de effecten van televisiereclame
* Participatie in de Stichting Kijkonderzoek (SKO) voor de dagelijkse meting van de kijkcijfers en de controle van de uitgezonden commercials
* TIP, het Televisie Informatie Punt, voor het stroomlijnen van het informatie-verkeer tussen zenders en markt
* Vertegenwoordiging van de televisiezenders bij reclameregulering

In SPOT participeren de volgende organisaties:
STER Discovery Networks ORN
RTL Nederland FOX Channels Benelux AT5
SBS Broadcasting Disney Channel Benelux MTV Networks

Voor meer informatie, zie www.spot.nl