Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Jan Schinkelshoek nieuwe voorzitter CMC
'Stem geven aan reclamesector'

Jan Schinkelshoek nieuwe voorzitter CMC

Jan Schinkelshoek is de nieuwe voorzitter van CMC - Centrum voor Merk en Communicatie ­ dé koepelorganisatie voor de commerciële communicatiebranche. Schinkelshoek, oud-Kamerlid voor het CDA, voormalig communicatiedirecteur van de Rabobank en ex-hoofdredacteur van de Haagsche Courant, volgt hiermee Hans Hillen op.

"Ik neem het graag op me om het werk voor de reclamesector van Hans over te nemen", zegt Schinkelshoek. "Het gaat om een sector, de communicatiewereld, waar ik in de loop der jaren mee vergroeid ben. En die zich meer dan ooit moet laten gelden. Vooral om een gecoördineerd, doordacht en verantwoord antwoord te geven op de vraag wanneer genoeg genoeg is?"

Het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) is het platform voor commerciële communicatie waar kennis en belangen van de branche worden samengebracht. Het CMC is namens de sector de gesprekspartner voor bedrijfsleven en politiek. CMC is betrokken bij wetgeving en is initiator van co- en zelfregulering. CMC wordt gevormd door de samenwerkende belangenorganisaties AFN (Vereniging Facilitaire Sectie AFN), BVA (Bond van Adverteerders), DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association), SPOT (Kenniscentrum voor Televisiereclame) en VEA (Vereniging van Communicatieadviesbureaus).

Jan Schinkelshoek presenteert zichzelf tijdens de nieuwjaarsreceptie van CMC op 17 januari in de Beurs van Berlage.

Over Jan
Jan Schinkelshoek (Capelle aan den IJssel, 1953) heeft een leven lang gewerkt op het snijvlak van journalistiek, communicatie en politiek. Begonnen als politiek journalist (bij Het Reformatorisch Dagblad en later de Haagsche Courant), maakte hij in 1983 de overstap naar de politieke communicatie. Als hoofd voorlichting van het CDA was hij nauw betrokken bij de verkiezingscampagnes in 1986 en 1989: 'Laat Lubbers z'n karwei afmaken'. In 1990 werd Schinkelshoek directeur voorlichting van het Ministerie van Justitie, een functie die hij vier jaar later verruilde voor het hoofdredacteurschap van de Haagsche Courant. In 2001 maakt Schinkelshoek een overstap naar de Rabobank. Als directeur communicatie tekende hij voor een herpositionering van de 'boerenleenbank', communicatief vormgegeven via de campagne rondom Jochem de Bruin, een campagne die rond 2005 alle denkbare prijzen won. Zelfs werd hij uitgeroepen tot Communicatiemanager van het Jaar. Van 2006 tot 2010 was Schinkelshoek lid van de Tweede Kamer voor het CDA.

EINDE BERICHT

()



Ingezonden persbericht