Ingezonden persbericht


Persbericht

Libelle lanceert Mannenweek

Hoofddorp, 5 januari 2011 - Libelle is het grootste vrouwenblad van Nederland. Dat is algemeen bekend. Maar dat ook 700.000 mannen elke week Libelle lezen, weet lang niet iedereen. Daarom heeft de redactie van het weekblad de tweede week van januari uitgeroepen tot Mannenweek.

En in die Mannenweek komt Libelle met de allereerste 'Mannenlibelle'. Die gaat niet alleen óver mannen, maar is ook doelbewust geschreven vóór mannen. Zo legt cabaretier Peter Heerschop nog een keer uit waarom vrouwen nooit zeggen wat ze bedoelen, geven bekende Nederlandse mannen - onder wie Humberto Tan, Leo Blokhuis en Huub Stapel - hun visie op mannelijkheid en vertelt een weduwnaar hoe hij daags na het plotselinge overlijden van zijn vrouw vader werd van een adoptiekind.

Mannensoep en bouwvakkerslook
Ook wordt de man/vrouw verhouding van de 21ste eeuw belicht: wie is er eigenlijk de baas in huis? Wie bepaalt wanneer en hoeveel kinderen er komen? Verder: waarom een man het nooit goed doet, hij steeds minder vlees voorgezet krijgt, zij alleen in het weekend seks wil en nog wat problemen die mannen uit de slaap houden.
En uiteraard zaken die het leven van mannen (en hun vrouw) leuker maken: mannensoep, mannenmode, mannencosmetica maar ook de bouwvakkerslook (voor vrouwen!).

Portret van de Libelle-man
Ook wordt de Libelle-lezer zelf geportretteeerd: mannen die er rond voor uitkomen graag een vrouwenblad te lezen: 'Als hij op de mat valt, sprint ik er naartoe.' Het Libelle Mannennummer ligt vanaf komende vrijdag in de winkel.

Over Libelle
*¢ Libelle is het grootste vrouwenweekblad van Nederland. Met een wekelijkse oplage van bijna 500.000 per week en een sitebezoek van 400.000 bezoekers per maand bereikt Libelle ruim 32% van de Nederlandse vrouwen (dat is 2,3 miljoen vrouwen) en 11,6% van de Nederlandse mannen.
* DDe 14de Libelle Zomerweek heeft met 82.100 bezoekers een recordaantal bezoekers getrokken.
* Onlangs lanceerdee Libelle haar eigen opleidingsinstituut: Libelle Academy. www.libelleacademy.nl

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (