Ingezonden persbericht


meest interactieve digitale nieuwsbrief van nederland en vlaanderen eurosport lanceert eurosportlights

In samenwerking met grafisch en interactief ontwerpbureau Initium ontwikkelde Eurosport Benelux, speciaal voor alle sportliefhebbende televisiekijkers in Nederland en Vlaanderen, de meest interactieve digitale nieuwsbrief van de Lage Landen: de Eurosportlights.

De nieuwsbrief is uitgerust met (onder meer) prijsvragen, een online sportcafé, uitgebreide achtergrondinformatie over Eurosport's 74 commentatoren, trailers van Eurosport, Eurosport HD en Eurosport 2, achtergronden bij Eurosport's belangrijkste on air evenementen, interviews, realtime programma-informatie en polls. De Eurosportlights wordt maandelijks uitgestuurd, voor het eerst op dinsdag 4 januari.

Danny Menken, managing director van Eurosport Benelux, is verheugd met het resultaat: "Met deze nieuwsbrief kunnen we onze kijkers nóg beter informeren en, misschien nog wel belangrijker, versterken we écht onze band met hen. Vorig jaar bleek onze Twitter-strategie al succesvol, en ook de recente restyling van onze Facebook-fanpage is erg geslaagd. Dit is een fantastische next step, waarvan ik dan ook érg veel verwacht."

Martin Peters, oprichter van Initium: "Eurosport wilde een service ontwikkelen die de interactie met hun kijkers in Nederland en Vlaanderen een extra impuls geeft. Die uitdaging zijn wij met hen aangegaan, en met succes. Het resultaat is een tool die qua vormgeving en techniek voldoet aan de hoogste standaarden en waarin social media zéér gebruiksvriendelijk zijn geïntegreerd. Een topprestatie!"

Met de Eurosportlights brengt Eurosport Benelux dus zowel haar tv-zenders als haar online platform nog dichter bij haar kijkers in Nederland en Vlaanderen. Vooral de belangrijke rol die Eurosport's commentatoren spelen, de vele sociale functionaliteiten en het nieuwe online sportcafé geven de nieuwsbrief een ongekend persoonlijke dimensie. De Eurosportlights is hier te bekijken.

De Eurosport Groep is het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. Eurosport, de nummer 1 pan-Europese TV-zender, wordt in 20 talen uitgezonden, bereikt 121 miljoen huishoudens en 240 miljoen kijkers in 59 landen. Eurosport HD is de high definition simultaanzender van Eurosport. Eurosport 2, 'the new generation sports channel', bereikt 46 miljoen huishoudens in 16 talen en 47 landen. Eurosportnews is Eurosports sportnieuwszender en wordt wereldwijd uitgezonden. Eurosport Asia/Pacific bereikt 14 landen in die regio. Eurosport Events richt zich op organisatie, management en promotie van grote internationale sportevenementen. Eurosport's online sportplatform is Europa's meest bezochte online sportbestemming met meer dan 10 miljoen unieke bezoekers per maand. Eurosport Mobile biedt live streaming en mobiele websites en -applicaties in 9 talen, voor sportnieuws en de laatste uitslagen. Met de Eurosport Player kijkt men online naar Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews en ev enementen die níet op TV te zien zijn. Ga voor veel meer informatie over de Eurosport Groep naar www.eurosportcorporate.com.

-----------------------
4 januari 2011




Ingezonden persbericht