Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 4 januari 2011

Trendboek MOOD 11 is verschenen
Keuzes maken voor morgen
Vertrouwen in de toekomst

In een onrustige tijd neemt het belang van trendonderzoek toe. Bedrijven die zich laten informeren en inspireren, kunnen de toekomst met vertrouwen tegemoet zien. MOOD 11 is het nieuwe trendboek van Trendslator. Aan de hand van zeven trends kunnen keuzes voor morgen worden gemaakt door bedrijven die op weg zijn naar de toekomst. De trends voor 2011 zijn OPPOSE, BEHAVE, ADAPT, REDUCE, CLEAN, BLOW en UPLOAD.

Inspelen op de trends van 2011
Wie de angsten en twijfels, maar ook de idealen en verlangens van consumenten kent, kan meerwaarde bieden in onzekere tijden. MOOD 11 biedt informatie over actuele trends en ontwikkelingen en inspiratie voor het vertalen van trends naar nieuwe ideeën. Dit trendboek maakt het mogelijk om in een vroeg stadium trends op bestaande merken en producten af te stemmen en nieuwe te ontwikkelen. MOOD 11 geeft inzicht in huidige ontwikkelingen en biedt mogelijkheden om uw eigen toekomst te creëren.

Maatschappelijke winst
Opvallend is dat voor de bedrijven die in dit trendboek genoemd worden de toekomst al zonnig is. AkzoNobel, Apple, Aveda, Desso, Ikea, Nike, Patagonia, Unilever, Vitra, ze scoren goed op meerdere trends. Wat levert het ze op: betere producten en diensten en tevreden consumenten, een betere organisatie en gelukkigere werknemers, betere bedrijfsprestaties en dus ook meer financiële maar vooral meer maatschappelijke winst.

Trends vertalen
MOOD 11 is een exclusieve uitgave van trendbureau Trendslator. Dit bureau doet, onder leiding van oprichter en trendwatcher Hilde Roothart, continu onderzoek naar de stemming in de maatschappij, bij de consument en in de markt. Daarnaast vertaalt Trendslator trends en ontwikkelingen naar marktgerichte adviezen. Trendslator werkt voor organisaties, bedrijven en merken die onderhevig zijn aan trends en veranderingen in levensstijl. Op www.trendslator.nl vindt u meer informatie over het bureau en MOOD 11.

EINDE PERSBERICHT